Raül Romeva, vicesecretari general de prospectiva i Agenda 2030 d’Esquerra Republicana, visitarà aquest dijous 14 de juliol la Garriga per participar al col·loqui “Polítiques locals de medi ambient”, que tindrà lloc al pati de can Raspall a partir de les 19.30 h. La xerrada comptarà amb la participació de l’alcaldessa de la Garriga, Dolors Castellà, la regidora de Medi Ambient, Neus Marrodán, i també hi intervindrà el biòleg i educador ambiental Israel Molinero, que va ser regidor municipal per Iniciativa per Catalunya. En cas de pluja, la xerrada es celebrarà a la sala polivalent de Can Luna.
Romeva aprofitarà la visita per conèixer de prop diferents projectes que porta a terme l’Ajuntament de la Garriga per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), com els tractaments de Biocides zero a tot l’arbrat viari i el verd urbà, així com la recuperació de la llera del Congost per aconseguir que la Garriga visqui de cara al riu en un municipi que forma part de la Reserva de la Biosfera del parc del Montseny. Per això, abans del col·loqui farà una passejada pel passeig del Congost i el parc dels Pinetons. Així mateix, s’interessarà pels resultats dels dos primers mesos d’implantació de recollida de residus porta a porta.
Aquesta és la primera visita que Raül Romeva fa a la Garriga des que va sortir de la presó, situació que va patir durant quatre anys per haver participat en l’organització del referèndum de l’1 d’octubre del 2017, quan era conseller d’Afers Exteriors i Relacions Institucionals i Transparència.
Recorregut pel Vallès
El polític calderí tancarà a la Garriga una jornada de visites a diferents municipis del Vallès Oriental relacionades amb projectes de sostenibilitat. Al matí serà a l’Espai Rural de Gallecs, a Mollet del Vallès, i posteriorment visitarà Cardedeu i Llinars del Vallès. En el primer cas, serà la vigília de l’inici de la recollida porta a porta, i en el cas de Llinars, es farà avaluació dels resultats d’aquest model de gestió de residus després d’uns mesos d’implantació.