La recollida selectiva a la Garriga passa del 43 al 79 % en una setmana

Des que es va posar en marxa el sistema de recollida de residus porta a porta a la Garriga, el passat 29 d’abril, la recollida selectiva ha augmentat 36 punts percentuals

0

Són dades extretes durant la primera setmana de funcionament del nou model al municipi i, tot i que encara falta conèixer el grau de qualitat de la separació, l’evidència és que els índex han millorat i superat amb escreix els objectius que marca la Unió Europea, que obliga a assolir un 60 % de recollida selectiva l’any 2030.

Per fraccions, l’orgànica és la que experimenta l’augment més significatiu, passant d’un 12 a un 36 %. El paper i el cartró passen del 7 a l’11 % i els envasos pugen del 4 al 9 %. Com a conseqüència d’això, també disminueix de manera destacable la recollida de resta, que passa d’un 57 a un 22 %.

Nova trobada amb el grup de seguiment

El passat dimarts, 10 de maig, es va celebrar una nova reunió amb el grup de seguiment del Porta a porta, la primera des que va entrar en funcionament.

En aquest grup de treball hi ha representades les diferents sensibilitats del municipi (entitats, associacions de barris, comerç, grups polítics municipals i AFAs dels centres educatius) i està en funcionament des de principis de març. L’objectiu és informar, de manera directa i exhaustiva del dia a dia de la implantació.

En aquesta trobada, es van donar les primeres dades de recollida porta a porta i es van resoldre els dubtes que van plantejar les persones participants. També es van recollir les inquietuds i suggeriments de millora del sistema. Un cop anotades aquestes propostes, el personal tècnic les valorarà i les implementarà si es considera oportú.

De fet, des de la posada en marxa del grup de seguiment, ja s’han realitzat dues millores: d’una banda, s’han ofert cubells comunitaris per a dipositar el paper a aquells blocs de pisos de més de 10 habitatges que ho vulguin, i de l’altra, s’ha afegit una recollida comercial de fracció orgànica els dissabtes al migdia.

Agraïment a la ciutadania

Tots tenim un fort compromís amb el medi ambient. Els primers resultats del Porta a porta així ho indiquen i ens animen a seguir treballant per lluitar contra l’emergència climàtica.

És per això que l’Ajuntament de la Garriga vol agrair a tota la ciutadania la seva col·laboració amb el nou sistema i la seva bona predisposició a separar bé els residus.

OAMC de l’Ajuntament de la Garriga

Article anteriorÁngel Guillén mostra cautela després de la reunió per valorar els primers dies del Porta a porta
Article següentEstrena de “Calda, la primera gota”, una cantata sobre la història de la Garriga
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.