Des de l’àrea de Patrimoni de l’Ajuntament, s’està treballant en un projecte de reconstrucció virtual del nucli urbà de la Garriga a l’any 1716, amb una tecnologia que permetrà fer immersions en realitat virtual.
S’ha realitzat una profunda investigació històrica que ha permès conèixer com era la Garriga del moment, a través del cadastre que els Borbons van fer redactar de cada poble, després de guanyar la Guerra de Successió.
Gràcies a aquesta documentació, s’ha pogut saber com era cada casa, la seva valoració econòmica, qui hi vivia i a què es dedicaven, quines terres posseïen i què s’hi cultivava, etc.
Amb tecnologia Unreal Engine, s’han pogut crear imatges fixes i en vídeo que permetran, properament, fer immersions en realitat virtual. També es preveu instal·lar noves senyalitzacions al municipi i propostes de visites i activitats relacionades.
El projecte es presenta aquest divendres a les 19 hores, al Teatre de la Garriga – El Patronat.
A més, podeu fer uns petits tastos de la Garriga del 1716 a través dels fils publicats al perfil de Twitter de l’Ajuntament.
Com era #laGarriga del 1716, qui hi vivia i quina vida portaven?
Tot això és el que s’està descobrint i estudiant gràcies al projecte “#LG1716”, una iniciativa de l’àrea de Patrimoni de l’Ajuntament en col·laboració amb @jr_casals i @JordiLlimargas pic.twitter.com/MHEATuTYZ8— Ajuntament de la Garriga 🎗️ (@ajlagarriga) March 2, 2022
OAMC Ajuntament de la Garriga