Neix a la Garriga ‘Oidà!’, la venda online amb WhatsApp

L’espai virtual per a les petites empreses d’alimentació de Catalunya que vol impulsar el comerç local

0
214

De manera espontània, durant els mesos de confinament, moltes botigues d’arreu de Catalunya van habilitar un número de WhatsApp perquè els seus clients habituals poguessin fer la comanda des de casa i passar-la a recollir posteriorment, o bé rebre la compra a domicili. Han estat uns mesos complicats en què han canviat moltes coses, i, de manera especial, per força, la manera de comunicar-nos i de relacionar-nos. Sense poder sortir de casa, ens hem adonat que un missatge de WhatsApp no només significa establir una comunicació instantània, sinó també guanyar proximitat amb l’altre i comunicar-s’hi d’una manera més dedicada i personal.

Moltes botigues del nostre poble, del nostre barri, han hagut de tancar, i n’hi ha moltes que no saben si podran resistir aquest sotrac que encara fa estralls. És l’hora de reinventar-se per sobreviure, en un moment, també, en què el petit comerç es veu molt amenaçat per les grans cadenes de supermercats, les grans corporacions alimentàries i les grans distribuïdores. Arran d’aquesta necessitat i amb l’objectiu de ser una eina que arriba per quedar-se, neix Oidà, un portal per a les botigues i productores locals del sector de l’alimentació que comença a la Garriga i aspira a créixer fins a abastar tot Catalunya.

Neix Oidà, un portal per a les botigues i productores locals del sector de l’alimentació que comença a la Garriga i aspira a créixer fins a abastar tot Catalunya

El funcionament d’Oidà (interj. [LC] Expressió usada per a manifestar l’alegria o la sorpresa motivada per un fet o esdeveniment favorable, beneficiós) és molt intuïtiu, gratuït i sense transaccions econòmiques. El seu objectiu és, senzillament, posar en contacte el productor i el client, i per això només cal disposar de l’aplicació WhatsApp, el canal de comunicació mòbil de preferència a Catalunya. El productor o la botiga que es registra a Oidà té a la seva disposició una pàgina personal on pot publicar els seus productes, configurant, així, un catàleg propi (una imatge de cada producte junt amb una breu descripció i el seu preu, per unitat o per pes). D’aquesta manera, té a l’abast una plataforma web que no li suposarà cap cost, al contrari: només li aportarà beneficis perquè li permetrà ampliar el seu negoci més enllà de les quatre parets de la seva botiga. Un aparador virtual.

El client que entra a Oidà pot veure les botigues del seu poble o ciutat registrades i, només amb un clic, pot entrar a la que desitgi. De cada botiga, pot anar seleccionant els productes disponibles, que s’aniran desant automàticament a la seva llista de la compra virtual. Dos-cents grams de pernil dolç, una barra de pa, tres pomes, un manat de pastanagues, un litre de brou… Quan el client ja ha seleccionat tots els productes que necessita, només ha d’introduir el seu número de mòbil. Instantàniament, l’enllaç de la comanda s’envia al WhatsApp del productor i es genera un xat en què client i productor es poden comunicar si convé. En el moment de seleccionar els productes, el client també pot triar si recollirà la comanda a la botiga o la vol rebre a domicili, i a quina hora. Oidà, però, pretén ser una eina senzilla i per aquest motiu no gestiona els pagaments de les comandes. Aquest intercanvi es porta a terme directament entre el comprador i el productor.

Per al client, comunicar-se per WhatsApp amb el seu botiguer de confiança és guanyar en proximitat i en atenció personalitzada

Per al client, comunicar-se per WhatsApp amb el seu botiguer de confiança és guanyar en proximitat i en atenció personalitzada. És identificar-se directament amb el peixater, la carnissera i el forner del barri com si fossin un contacte més de l’agenda del seu telèfon mòbil. Per al productor, Oidà és comoditat, és xarxa, és rebre una comanda tancada i seleccionada a partir del propi catàleg, i esdevé una alternativa intel·ligent als grans supermercats i a la compra en línia a les grans cadenes. Oidà és comerç de km 0, local i innovador, és impuls i suport a les botigues del barri i és tracte personal amb el client.

Visiteu oidà.cat, tafanegeu les botigues que ja en formen part, consulteu els seus catàlegs i, si sou un productor, animeu-vos a registrar-vos-hi per tenir una pàgina pròpia com a plataforma on publicar els vostres productes. I si ja teniu pàgina web, també la podeu vincular amb la pàgina d’Oidà sense cap mena de cost. El nostre equip tècnic, juntament amb l’impulsor del projecte, Daniele Dibitonto (628 88 76 09), us donarà suport en tot el que necessiteu. Un cop ja sigueu membres d’Oidà, només haureu d’esperar que soni el primer missatge de WhatsApp amb la primera comanda. És així de fàcil!

Entre tots, a escala local, podem fer xarxa i sortir d’aquesta situació tan difícil, aprofitant la possibilitat i la instantaneïtat que ens donen les noves tecnologies en una societat cada vegada més informatitzada. Entre tots podem donar impuls al comerç local i crear nous canals de comunicació que ens aportin més beneficis, més comoditat, més proximitat i, al capdavall, més qualitat de vida. Oidà!

Marina Miralles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.