L’Agrupació Sardanista la Garriga hem organitzat pel proper divendres 7 d’agost un concert de sardanes al pati de Can Luna, l’antiga fàbrica tèxtil reconvertida en un nou espai cultural garriguenc. La vetllada musical serà a càrrec de la cobla Marinada de Badalona, una de les cobles que havia d’actuar per la festa Major d’enguany i que hem reprogramat per aquest divendres amb la voluntat de seguir fent present la sardana a la Garriga.
D’entre les sardanes que s’interpretaran cal destacar-ne dues de relacionades amb la població. Una porta per títol ‘Cors robats’ i és obra del tenora i compositor Enric Ortí. Aquesta peça, estrenada l’any 2014, està dedicada a Núria Garcia, membre de junta de l’Agrupació sardanista.
L’altra sardana, titulada ‘Tardor’, és una peça que s’ha recuperat de l’oblit, car se’n desconeix la darrera vegada que va interpretar-se i fou escrita aproximadament a mitjan del segle passat per Júlia Marimon i Carbonell, una barcelonina que estiuejava a la Garriga. Júlia Marimon (1890-1979), fou autora de dues sardanes més ‘Damunt l’herba’ i ‘Garriguenca’, aquesta darrera escrita com un cant d’homenatge al poble i que escrigué juntament amb un poema. Júlia Marimon fou presidenta del ‘Comité Femenino de Mejoras sociales’, una entitat feminista que, entre d’altres coses, reclamà al President Macià el dret a vot de la dona per l’Estatut de Núria i esdevingué, alhora, una de les primeres i poques dones compositores de sardanes del segle passat.
El concert, d’entrada gratuïta i amb aforament limitat, es durà a terme al Pati de Can Luna a les 8 del vespre seguint les garanties d’higiene i seguretat per fer front a la COVID-19.