I el que hem aconseguit els socialistes a les ordenances, què?

Aquesta setmana, al Plenari es va aprovar amb la nostra abstenció la modificació del IBI, que sembla ser que és la única cosa destacada,  conjuntament amb altres ordenances molt importants.

1
Els socialistes, en un gest de responsabilitat, en vam abstenir sent la clau per tal de que la proposta de l’equip de govern tirés endavant. Sabem que aquesta proposta ha aixecat controvèrsia i, per tant, volem aprofitar aquest article per a explicar el perquè ho hem fet.Per començar volem explicar quina era la nostra proposta de cara a les ordenances d’enguany. En primer lloc, recollir tres propostes que ja havíem fet com a propostes l’any passat:1) IBI. Pujada general de l’IPC. Enteníem que aquesta pujada era suficient per tal d’actualitzar-lo. Aquesta apujada suposaria un augment d’uns 4 euros per construcció.

2) Borsa d’habitatge de lloguer. Proposta de bonificar impostos per aquells habitatges els propietaris dels quals decidissin posar-la dins de la Borsa de Lloguer Assequible. Per exemple, la nostra proposta era la de bonificar l’IBI al 95%, L’ICIO i l’Ocupació de Via Pública, per possibles obres. Aquesta proposta, anava acompanyada d’un paquet de mesures que ja estan funcionant de la Borsa de Lloguer Assequible, que ha estat realitat gràcies a la persistència dels socialistes durant tots aquests anys i que finalment es va aconseguir l’any passat. El que es pretén és poder incentivar aquest format per rebaixar el preu del preu del lloguer a la Garriga, que és prou car.

3) Ajuts a joves autònoms i emprenedors en format de subvenció, pel que fa a l’IBI dels espais utilitzats per a fer la seva activitat (bonificat al 100%) i d’altres impostos, cosa que afavoriria els primers anys d’inici de la seva activitat.

A més, per aquest 2019 proposàvem:

1)  L’augment de l’IPC a la taxa de recollida de residus, tenint en compte que en aquest 2020 afrontarem un canvi en la recollida d’escombraries, el que suposava uns 5 euros per habitatge, preparant-nos perquè al 2021 s’haurà de modificar el servei fomentant el reciclatge.

2) Subvencions paral·leles segons renda, per tal que les bonificacions no beneficiïn exclusivament les rendes baixes i s’ampliï el ventall a les mitjanes, a més de l’augment de la cobertura de la Tarifació Social a totes les activitats de l’Ajuntament.

3) Canvis en els sistemes de cobrament de les quotes de Quercus, Casal d’Estiu, EMAD i Escola bressol, per tal de beneficiar a més famílies.

És per tot sabut que l’actual govern governa en minoria i, per tal de poder tirar endavant les ordenances i les taxes, han hagut de “pactar” amb d’altres forces polítiques. Nosaltres vam decidir marcar unes línies vermelles dintre de les negociacions, ja que consideràvem que no podíem dir sí a tot perquè les nostres propostes fossin escoltades. Aquestes línies vermelles són:

• No votaríem a favor de l’IBI si no venia acompanyada d’una exempció de taxes per a propietaris que posin el seu pis a la Borsa de Lloguer Assequible i també l’eliminació de l’augment que el Govern Municipal havia pactat amb el grup municipal de la CUP, per augmentar el gravamen de l’IAE en més de 60.000 €, perquè enteníem que era una doble càrrega impositiva per les empreses.

• Tampoc aprovaríem aquesta apujada si no es tenia en consideració els ajuts als autònoms i joves emprenedors pels seus primers anys d’inici de l’activitat.

• Tampoc ho aprovaríem sense l’exempció de taxes per tal d’afavorir que els propietaris d’habitatges el posessin dins de la Borsa de Lloguer Assequible i que es fes una taxa per tal de gravar els habitatges buits a la Garriga.

• I per últim, el compromís del Govern Municipal per tal de mantenir una partida de 50.000 € (el 2019 era de 20.000€) per les empreses que generessin contractacions i unes bonificacions de les empreses que realitzessin contractacions indefinides i contractessin també persones amb risc d’esclusió.

No són poques les contrapartides que hem aconseguit el PSC amb la nostra abstenció a l’IBI. Ajuts per empreses, per contractes indefinits, per contractes a persones amb riscs socials, per afavorir la rebaixa del preu del lloguer de la Garriga i la no aplicació de més càrrega impositiva a les nostres empreses.

També cal destacar el compromís de la millora molt important de les condicions del Cementiri Municipal vinculada a la pujada de la taxa. No podia haver-hi pujada si no venia acompanyada d’un Pla Integral de Millora i Manteniment del Cementiri.

Hem de reconèixer que aquestes línies vermelles s’han respectat i per això, en moltes de les taxes, hi hem donat suport o ens hem abstingut.

La nostra abstenció a l’IBI ha sigut degut a que no compartim al 100% el criteri de la modificació de l’ordenança. Com hem exposat abans, després de tants anys de congelació, actualitzar-la a l’IPC era suficient per aquest 2020. L’aposta de l’equip de govern per tal de tenir més ingressos i poder beneficiar als ciutadans i ciutadanes de la Garriga en millorar la seva qualitat de vida ens ha portat a aquesta abstenció.

Per responsabilitat, per tal d’aconseguir que el nou govern disposi d’unes ordenances i taxes aprovades que permetin l’elaboració d’un pressupost per l’any 2020 i d’aquesta forma poder traduir aquest augment de taxes i impostos en noves propostes als pressupostos que millorin la qualitat de vida de tots els ciutadans i ciutadanes de forma global, cosa que esperem poder aportar i apostar al proper pressupost municipal.

Article anteriorUna pujada d’impostos del tot injustificada
Article següentEls nois entrenen en pavelló; les noies a la intempèrie
Agrupació dels Socialistes de la Garriga

1 COMENTARI

  1. No hi haurà una millora de calidad de vida pujant impostos,és tancaran empreses i comerços i per tant més atur,se ha de anar a una reducció de costos i control de les despeses

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.