Les nostres demandes al nou equip de govern

0
241

Des de la Secció Sindical de la Intersindical CSC de l’Ajuntament de la Garriga som conscients que el nou equip de govern tot just acaba de començar la seva feina. A la reunió que vam mantenir el passat 8 de juliol va quedar clar que els greus problemes d’estructura i dinàmiques de treball i de clima laboral que pateix l’organització –adjuntem a la instància els escrits de denúncia que hem publicat els darrers mesos–, no es poden resoldre amb quatre dies i que farà falta un programa continuat de mesures per anar-hi posant remei de mica en mica.

De la mateixa manera, però, també és veritat que el grup polític que forma l’actual equip de govern també formava part del govern en les dues darreres legislatures i que, per tant, ja estava al cas de les problemàtiques que des de la Intersindical hem posat sobre la taula. I, així mateix, també és veritat que, com es va parlar a la reunió, i més enllà dels “actes de fe”, es poden començar a prendre mesures i a realitzar accions per resoldre parcialment qüestions concretes o per minorar els efectes de la mala organització temporalment, a l’espera de solucions definitives.

Per tot això, i per donar continuïtat i efectivitat a la reunió del 8 de juliol, sol·licitem el següent:

1. Entrega de les actes de les reunions que hem mantingut des del juny de 2018. Les actes, preses per la tècnica de RRHH, han estat sol·licitades diverses vegades i l’equip de govern anterior s’havia compromès a entregar-les més d’un cop durant les reunions.

2. Resposta a totes les instàncies que hem presentat des de juny de 2018.

3. Entrega del llistat de complements econòmics que ja va entregar l’Ajuntament de la Garriga en data 20 de novembre de 2018 (expedient núm. 8878/2018), incloent-hi el següent:

a. La temporalitat dels complements.

b. Els motius pels quals es donaven.

c. Quins s’estan pagant encara actualment.

4. Pla de xoc temporalitzat per donar resposta i solucionar diverses qüestions relacionades amb el clima laboral:

a. Pics i acumulacions de feina en determinades àrees i llocs de treball.

b. Cobertura immediata de baixes.

c. Cobertura immediata de reduccions de jornada.

d. Establiment d’espais i dinàmiques de coordinació i de treball transversal.

e. Mesures per pal·liar les principals queixes i deficiències detectades per l’enquesta de clima laboral.

5. Concreció del calendari previst per la nova RLT. Específicament, concreció de la possibilitat i els terminis per revisar –i modificar– les fitxes dels llocs de treball i l’organigrama per part del personal municipal abans de l’aprovació inicial.

6. Concreció de la retroactivitat prevista amb l’aplicació de la nova RLT.

7. Establiment de mesures econòmiques compensatòries mentre no sigui d’aplicació la RLT, tal com va proposar i comprometre’s l’equip de govern anterior a la reunió mantinguda el juliol de 2018, quan el col·lectiu que ara forma la secció sindical va comprometre’s a treballar per la Festa Major.

8. Màxima transparència en totes les polítiques i decisions de l’Àrea de RRHH.

9. Establir data per una nova reunió durant la darrera setmana del mes de setembre.

Secció Intersindical de l’Ajuntament de la Garriga

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada