La transparència, el treball en equip, l’empatia, la comunicació… totes són característiques que qualsevol estructura hauria de tenir. L’Ajuntament de la Garriga no les té, i, a més, hi ha molts aspectes que empitjoren el clima laboral i generen un desgast professional elevat:
- La manca de comunicació interna: la comunicació dins l’organització ha deixat de ser fluïda de dalt a baix.
- La manca de directrius sobre els objectius que es volen assolir: existeix tal desordre que els criteris polítics mai han estat explicats al personal i es desconeix la feina dels companys i les companyes.
- La manca de lideratge i de planificació, que genera una dinàmica estressant.
- La falta d’equitat i justícia en els incentius i reconeixements.
- La nul·la gestió dels conflictes laborals, que no s’intenten ni abordar.
- Els canvis reiterats en els procediments imposats pels alts comandaments sense tenir en compte al personal que és qui gestiona i dona la cara.
- El constant menysteniment de la feina que fem, la nul·la valoració de la nostra professionalitat.
I encara sobta quan es parla de mal clima laboral? Amb tot això, és inevitable que hi hagi desconfiança, desmotivació, estrès i mal ambient generalitzats entre el personal. I la indiferència política davant de les nostres reclamacions i denúncies no fa altra cosa que agreujar la situació.