Seria impossible desgranar amb suficient detall què va dir cada candidat, doncs varen ser dues hores i mitja en què cadascun d’ells va fer el possible per explicar al públic quines són les principals propostes programàtiques amb les que pretenen convèncer els electors per aconseguir l’assalt al govern de la Garriga. I sembla que el poble parava l’orella, doncs a banda d’omplir el Patronat, més d’un centenar d’oients varen seguir el debat en directe a través d’internet per Ràdio Silenci, a més dels que podien fer-ho per la FM… i al moment d’escriure aquestes línies, el podcast ja ha estat escoltat per més de 150 persones.
Per això, per tal d’aprofundir en cadascun dels programes electorals de tots els grups, a La Garriga Digital.cat ja hem entrevistat per separat tots els seus caps de llista i, a més, hem posat a disposició dels nostres lectors tot un seguit de peces i informació per tal d’ajudar-los a prendre la millor decisió possible de cara als comicis del dia 26: a l’apartat especial “Municipals”, hi podeu trobar totes les llistes, programes, entrevistes o els cartells electorals de tots els grups, així com articles especials de reflexió sobre diferents àmbits amb la mirada posada al diumenge.
hem entrevistat per separat tots els caps de llista i, a més, hem posat a disposició dels nostres lectors tot un seguit de peces i informació de cara als comicis del dia 26
El debat d’ahir, però, tenia un objectiu un xic diferent, doncs va servir per tenir un contacte directe amb els polítics, que ens expliquessin de viva veu què volen per a la Garriga i, també, veure com interactuen entre ells. A alguns els vàrem sentir parlar en públic per primer cop i, de ben segur, més d’un assistent al teatre els va poder conèixer i formar-se una primera opinió de quin tarannà tenen i de quina línia segueix el seu grup polític. Vàrem poder copsar la relació existent entre oposició i govern… i es va fer palesa la tensa relació entre el propi equip de govern del PDeCAT (ara JxLG) i ERC amb Acord, amb retrets durs i constants, sovint esperonats i magnificats pels grups de l’oposició.
Gairebé tots ells varen llegir part dels seus programes, però també varen tenir ocasió d’entrar al cos a cos més improvisat amb interpel·lacions i intervencions directes en els temes més espinosos, amb especial menció pel darrer bloc, el nacional, en què alguns varen posar una marxa més i el to de veu es va alçar, arrancant aplaudiments enèrgics de la claca de cada partit després de les paraules dels seus candidats.
El públic, creiem, va tenir l’oportunitat d’apropar-se als seus màxims representants municipals, i això no és poca cosa
El públic, creiem, va tenir l’oportunitat d’apropar-se als seus màxims representants municipals, i això no és poca cosa. Entenem que, de vegades, el format d’aquests actes pot semblar feixuc o ser, simplement, imperfecte, però també que és necessari que puguem acostar la política arran de terra, embrutar-nos una mica de fang, i que siguin els propis candidats i els electors els que es mirin als ulls i n’extreguin les conclusions oportunes.
En aquest sentit, no podem sinó felicitar-nos per la bona entesa que, un cop més, hem tingut mitjans de comunicació públics i privats del poble, sempre amb l’objectiu comú d’oferir un bon servei a la població. Enguany, a més, hem anat un pas més enllà amb la incorporació de la FUMH, la gran difusora de coneixement de la Garriga, que s’ha sumat al projecte amb prestesa i determinació. Entre tots hem gaudit d’un ambient de treball professional, democràtic i respectuós que tampoc hagués estat possible sense l’atenció i predisposició dels polítics.
[…] voleu llegir quelcom més seriós sobre el debat, ho podeu fer aquí o bé escoltar-lo sencer en bucle, […]
[…] el Teatre de la Garriga El Patronat, va acollir un nou debat electoral. Després de 2 debats sectorials (Mobilitat i el Projecte Arrela’t) i el que es va gravar per […]