En diversos llocs de treball de l’Ajuntament de la Garriga hi ha acumulacions inassumibles (i il·legals) d’hores i tasques

1
65

Els darrers anys, l’Ajuntament de la Garriga ha augmentat molt els serveis i la programació d’activitats que organitza o gestiona. Les noves legislacions (contractacions, subvencions, protecció de dades, administració electrònica…) han complicat i alentit molt la gestió administrativa i, al mateix temps, l’Ajuntament organitza i col·labora cada any en més i més activitats i projectes. Això no ha anat acompanyat ni d’un augment proporcional de personal, ni de cap pla d’estudi i distribució del treball. Ni ara, que hem passat a una jornada laboral de 35 hores, s’ha fet cap planificació, ni programació, ni reorganització de tasques. És a dir, igual volum de feina en menys temps.

Tot plegat ha provocat una acumulació inassumible de tasques en diverses àrees i llocs de treball, que acaben provocant baixes o problemes per estrès i ansietat, o que fan que molta gent superi (a vegades triplicant-les) les 80 hores extres que, com a màxim, permet fer la legislació al cap de l’any. I, a més, aquesta acumulació (il·legal) d’hores extres a compensar es tradueix en menys dies d’assistència a la feina i, per tant, més acumulació de feina sobre la taula. A això hem de sumar-hi que moltes baixes no són substituïdes (o tarden mesos a ser-ho) i que les tasques derivades les han d’assumir altres persones. En resum: un peix que es mossega la cua fruit de la nul·la planificació de la gestió de la feina i de la manca de voluntat de garantir unes condicions de treball adequades per al personal.

Secció Intersindical Ajuntament de la Garriga (Facebook i Twitter)

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada