A l’Ajuntament de la Garriga hi ha manca d’organització, coordinació, lideratge i transparència

0

L’Ajuntament de la Garriga és, avui, una organització piramidal i vertical, que limita el treball en equip i la coordinació entre àrees, fet que provoca que les decisions que es prenen sovint estiguin allunyades tant de criteris tècnics com de les necessitats de la ciutadania. No hi ha espais on poder treballar millores organitzatives i tot s’estructura d’una manera jeràrquica i inflexible gens coherent amb la realitat i allunyada dels principis més bàsics d’eficàcia i eficiència. En aquest sentit, es dóna molta més importància a la gestió de la burocràcia que no a treballar els projectes.

En aquests darrers anys, s’han creat tres grans càrrecs de coordinació que, malgrat el seu nom, es limiten a fer control de personal, seguiment de temes administratius i burocràtics i, de fet, fan bàsicament de filtre entre les àrees i l’equip de govern. En general, no coordinen les àrees, ni coordinen projectes, ni tenen una visió global dels diferents projectes existents, ni són proactives a l’hora de proposar-ne de nous, i es limiten a transmetre ordres de funcionament burocràtic… En realitat, la coordinació entre àrees és fruit de la voluntat personal de l’equip tècnic i del seu interès en treballar els projectes de manera transversal.

De la mateixa manera, hi ha una manca absoluta de lideratge (i de projecte) polític i tècnic. Ni des de l’equip de govern com a tal, ni des de les regidories es marquen línies de treball, i no existeix planificació ni a mig ni a llarg termini, si no és per la voluntat, quasi militant, del personal. Per això, al final, aquesta manca de lideratge i planificació, agreujada per les males relacions entre els partits que formen part de l’equip de govern, es tradueix en una gestió a base de pedaços d’última hora en una desconnexió entre àrees.

El mateix passa quan parlem de la famosa transparència, que a l’Ajuntament de la Garriga no és res més que una pàtina que, anualment, serveix per maquillar la web i aconseguir un certificat. En realitat, per aquest mateix garbuix organitzatiu, costa trobar transparència en la presa de decisions, o en l’atorgament de responsabilitats, o, com hem denunciat repetidament, en els complements salarials a dit.

L’organització, la coordinació, el lideratge i la transparència haurien de ser a la base de qualsevol organització que es vulgui de qualitat. I encara més, és clar, en una administració pública que gestiona els diners i els serveis de tota una comunitat. A l’Ajuntament de la Garriga costa molt trobar-les.

Secció Intersindical Ajuntament de la Garriga (Facebook i Twitter)

Article anteriorAquest diumenge, torna la Festa dels Tres Tombs
Article següentEls Tres Tombs tornen a passejar per la Garriga
Secció de la Intersindical-CSC de l'Ajuntament de la Garriga. Lluitant per un servei públic de qualitat.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.