Amb la promesa del desdoblament de la línia R3 encara a anys llum de ser una realitat, l’Estat espanyol ha licitat una nova inversió d’uns 15 milions d’euros que han de servir per a la millora de les instal·lacions del tram entre Parets del Vallès i la Garriga, segons diuen, com a pas previ a aquest hipotètic desdoblament. Una història que es ve repetint des de fa uns quaranta anys, aproximadament, tal i com testimonia l’article de 1981 que va publicar La Vanguardia i que il·lustra aquestes línies (es pot consultar aquí). A més, casualment, enguany torna a ser any d’eleccions.
De fet, el darrer cop que les càmeres es van congregar per anunciar als quatre vents un nou acord amb el govern de Madrid, va ser el març de 2015 (també any electoral), amb la visita de l’aleshores Conseller de Territori, Santi Vila, a la Garriga. Aquell cop, el polític es vantava d’haver aconseguit un compromís del Ministerio que no s’havia donat “mai en 40 anys”.
A hores d’ara, aquelles promeses varen resultar un nou engany.
En tot cas, tal i com anunciava el diari El 9 Nou en la seva edició de la setmana passada, enguany toca millorar instal·lacions de seguretat i comunicacions de les següents estacions: Parets, Granollers-Canovelles, Les Franqueses i La Garriga. D’aquests 15,3 milions d’euros pressupostats, 2,4 es destinaran al manteniment de les actuacions i 12,9 seran per a l’execució de les obres previstes i la redacció d’aquests projectes.
A La Garriga Digital.cat el 31 de març de 2015, vàrem publicar el reportatge “R3, el tren de la vergonya”, signat per en Marc Bellmunt, on es fa un repàs cronològic de la llarga història del no desdoblament d’aquesta línia. Pot ser un bon moment per rellegir-lo.