Després de tres setmanes de procés a través d’internet i de butlletes físiques, finalment s’ha fet el recompte derivat de les votacions dels ciutadans de la Garriga on es decidia en què havia d’invertir l’Ajuntament 150.000 euros.
Prèviament, es van haver de reduir les 423 propostes rebudes en un inici a 15 finalistes, de les quals avui n’hem conegut les 6 més votades, que sumades, suposen exactament l’import previst pel consistori.
Així doncs, l’actuació més votada pels garriguencs (629 vots, 37,71 %) ha estat la de millora dels parcs infantils, amb una partida prevista de 60.000 euros; la segona opció amb més suport (602 vots, 36,09 %) ha estat la d’ombrejar els parcs infantils de la zona Caliues i la Sínia, amb un cost de 20.000 euros, mentre que la tercera proposta (578 vots, 34,65 %, 25.000 €) ha estat la d’augmentar les zones d’ombra a les pistes poliesportives de l’escola Puiggraciós.
En quart lloc, els veïns de la Garriga han decidir invertir en la millora de la connexió de la vorera de la Carretera Nova amb Carrer Banys (511 vots, 30,64 %, 15.000 €); la millora del pati de l’escola Giroi (429 vots, 25,72 %, 20.000 €) i la millora de la senyalització vial a l’entorn de les escoles (377 vots, 22,60 %, 10.000 €) han sigut la cinquena i sisena propostes que també han aconseguit finançament gràcies a aquests pressupostos participatius.
Cal recordar que els vots (un total de 5.518) responien a ciutadans majors de 16 anys que estiguessin empadronats a la Garriga, com a mínim, abans del 13 de setembre de 2017. Cadascun d’ells va poder votar un màxim de quatre opcions i un mínim d’una.
Podeu consultar els resultats amb detall en aquest enllaç.