El passat 1 d’octubre, data ja gravada a foc en la memòria col·lectiva de la societat catalana, es va celebrar arreu del país un referèndum d’autodeterminació amb brutals dificultats derivades de la repressió policial ordenada des de l’Estat espanyol, que va intentar impedir amb tota la seva força repressiva una votació democràtica. A la Garriga, com a la majoria de col·legis electorals del país, es va poder votar finalment gràcies a la dedicació, la militància i la confiança d’una sèrie de voluntaris mobilitzats des de dies (inclús setmanes) abans.
Aquests voluntaris es varen organitzar a través de les xarxes socials en el que aleshores es varen anomenar Comitès de Defensa del Referèndum i, gràcies a la seva tasca, els col·legis electorals obriren a les nou del dematí per a què tothom qui ho desitgés pogués exercir el seu dret a vot.
Un cop finalitzat amb èxit el referèndum del dia 1 a la Garriga, tocava fer efectiu el mandat popular de les urnes i, per tant, proclamar la independència del país, però a ningú se li escapa que les circumstàncies son molt més complexes i, a dia d’avui, això no ha estat possible. És per això que els comitès de defensa varen decidir aprofitar la xarxa de col·laboracions sorgides del referèndum per passar a defensar el resultat d’aquest, rebatejant-se com a Comitès de Defensa de la República.
Treballant colze a colze amb els veïns del poble mobilitzats i implicats en la implementació de la independència de Catalunya, aquest comitè debat, informa i es coordina de forma assembleària, remant en la direcció irrenunciable de la proclamació de la República catalana.
Tothom qui ho desitgi por col·laborar i formar part del CDR la Garriga a través d’aquests canals:
- Gmail: cdrlagarriga@gmail.com
- Twitter: @CDRGarriga
- Facebook: facebook.com/CDRlaGarriga
- Instagram: @cdrlagarriga
- Canal Telegram: @laGarrigaCDRBOT