Òmnium Cultural, l’entitat sense ànim de lucre que treballa des de fa més de cinquanta anys per la promoció i protecció de la llengua i cultura catalanes, ha organitzat un concurs fotogràfic per a posar en valor el patrimoni modernista del Vallès Oriental, amb motiu del 150è aniversari del naixement de l’arquitecte Josep Puig i Cadafalch. I quin millor lloc per abastir-se de material que una de les localitats del país que més destaca en la matèria com és la Garriga?
Sota l’etiqueta #IgersOmniumVO, doncs, tothom qui ho desitgi pot participar al concurs d’Instagram penjant les seves fotografies d’elements modernistes, mencionant @omniumvoriental i geolocalitzant la instantània o bé especificant-ne l’adreça exacta. Un cop tancat el concurs (el 23 de juny a les 23:59 h), s’elaborarà un mapa fotogràfic interactiu del Modernisme del Vallès Oriental amb les fotografies rebudes i es presentarà a la Festa de les Lletres Catalanes el proper novembre.
El premi per a la fotografia amb més “m’agrada”, la de més qualitat i la més original serà una càmera instantània Polaroid… i se sabrà el 15 de juliol.