.- 4 patates grans.
.- 1 ceba gran.
.- 200 g de carn picada (½ de porc ½de vedella).
.- Tomàquet.
.- Herbes aromàtiques.
.- 1 ou.
.- pa ratllat.
Elaboració
.- Les patates es poden fer de dues maneres, bullides o al microones.
.- Si les fem bullides, les rentem i amb la pell les posem en una cassola amb aigua freda i bullim fins que estiguin toves.
.- Si les fem al microones, les pinzellem amb una mica d’oli i les emboliquem individualment en un film de plàstic. Seguidament les posem al microones durant el temps de calgui, anem fent períodes de 4 minuts i anem controlant, fins que estiguin toves.
.- Mestre es fan las patates anem preparant el farcit.
.-Tallem la ceba el petita possible, posem en una cassola amb una mica d’oli i deixem que es vagi fent a foc lent.
.-Quan ja estigui ben tova hi afegim la carn picada -que ja haurem salpebrat- i barregem fins que es faci la carn.
.- A continuació, hi posem el tomàquet fregit i barregem bé durant un parell de minuts per, després, afegir-hi les herbes aromàtiques. Reservem.
.-Pelem les patates i les aixafem. Si volem donar-li forma les posem en un motlle i en el centre hi col·loquem una mica del farcit per tornar-ho a tapar amb més patata. Continuem fins que haguem fet les unitats desitjades.
.- Ho deixem reposar per tal que agafi consistència.
.- Una vegada freds, ho passem per ou batut i després per pa ratllat i ja ho podem fregir en una paella amb l’oli ben calent.
.- Podem decorar-ho amb una mica de maionesa i un tros de tomàquet cherry.