El dimecres passat es va celebrar el Ple de desembre de 2016, amb el punt central dels Pressupostos Municipals damunt la taula.
Han estat moltes les propostes que hem traslladat des dels Socialistes per a poder debatre els pressupostos de l’any vinent i algunes d’elles han estat acceptades: hi ha un compromís per a treballar en un projecte d’Habitatge Social i per a promoure ajudes per a joves i d’altres persones vulnerables; s’aposta per augmentar els ajuts per adquirir llibres de text, material escolar o beques de transport pels estudiants de la Garriga que hagin de cursar els estudis fora del nostre municipi; segueixen les ajudes per a Plans Locals d’Ocupació o inversions a Can Luna i la Torre del Fanal com a eixos culturals i associatius del municipi.
També hi ha compromisos amb l’arranjament del Parc Fluvial o de l’Avinguda 11 de Setembre, així com l’aposta pel desenvolupament de l’arranjament del Carrer Banys i millores a l’enllumenat públic al Parc dels Pinetons i Can Tarrés; hi ha el compromís, a més, d’estudiar l’obertura de les pistes de les escoles com a punt d’oci familiar i buscar com arranjar l’asfalt de la Carretera de Llerona a la Garriga (N152b); també es promou l’augment de subvencions a entitats esportives, però no es recull la nostra petició d’augmentar també a entitats culturals aquest augment i a l’Esport Escolar.
En són molts els aspectes que hem aconseguit gràcies a aquesta negociació però també en són molts els compromisos d’estudiar les propostes del Govern Municipal.
Des del PSC, s’ha votat a favor dels pressupostos dels últims 4 anys i, en cap cas, en els 6 anys que portem a l’oposició en l’última etapa, hi hem votat contràriament, treballant-los i fent propostes, com també hem fet durant les ordenances. Nosaltres hem sigut fidels a la nostra paraula, que entenem que l’Equip de Govern ha traït al no complir tots els acords als quals van arribar amb el nostre grup municipal.
Com ja vam anunciar al plenari de debat dels Pressupostos 2016, estaven davant d’una última oportunitat pel que fa a treballar la confiança amb el nostre grup municipal i l’equip de govern ha incomplert més de la meitat dels acords assolits amb el nostre grup per a l’aprovació d’aquests. Això ha estat la gota que ha fet vessar el got de la nostra paciència.
Tot i treballar i fer aportacions per part del nostre grup, aquesta vegada som nosaltres, els Socialistes de la Garriga, els que reclamem el nostre xec en blanc, de manera que volem que s’acompleixin les nostres propostes, tot i no donar recolzament als pressupostos. És a dir, volem que s’acompleixin les nostres propostes a canvi de res, tal i com ha fet el govern municipal els darrers anys.