Cinc regidors abandonen el Ple, disconformes amb l’equip de govern

0
Ple abandó_cadires_oct_2016_VOTV

L’equip de govern de l’actual Ajuntament de la Garriga, format per CiU i ERC+Acord, va aprovar en el Ple de dimecres passat els impostos i taxes per a l’any vinent, base per a elaborar el pressupost del 2017, davant el malestar de quatre forces polítiques de l’oposició (CUP, SI, PSC i C’s). Aquest malestar, però, no ve motivat pel fet que aquests impostos i taxes queden congelats, sinó perquè denuncien una manca total de debat previ pel que fa a aquesta qüestió i és per això que un total de cinc regidors de partits de l’oposició varen decidir abandonar la sala de Plens en el moment de la votació.

A excepció de la regidora d’ICV-EUiA, Carme Pérez Farrerons, que es va abstenir en la votació, la resta de d’integrants dels partits que no formen part de l’actual equip de govern varen deixar buides les seves cadires com a senyal de protesta. Aquests són: Clara Dachs Bernad i Roger Prims Vila, de la CUP; Ángel Guillén Deu, de Ciutadans; Àlex Valiente Almazán, del PSC; i Xavier Bernaldo i Cararach, de Solidaritat.

En declaracions al diari El 9 Nou, varen argumentar la seva actuació al·legant “el retard en l’entrega de la documentació, cosa ja habitual d’aquest govern”, així com “l’acceptació de propostes menors de pressa i corrents i les formes com ho han fet, sense cap reunió de participació on poder debatre únicament sobre impostos i taxes”.

Per la seva banda, l’alcaldessa Meritxell Budó ha manifestat a VOTV que considera que els regidors dissidents han perdut una oportunitat per a “poder participar d’un debat sobre les ordenances fiscals, que repercuteixen en el conjunt de ciutadans de la Garriga”, de forma que “han deixat sense veu aquests ciutadans” que els havien votat.

Així doncs, les ordenances municipals han pogut tirar endavant amb els onze vots favorables dels regidors de l’actual govern i abstenció d’Iniciativa. Cal recordar que l’Ajuntament, que està totalment sanejat, és el quart any consecutiu que decideix congelar els comptes, si bé s’han incorporat bonificacions en les taxes d’alguns impostos com l’IBI o el de vehicles de tracció mecànica.

A La Garriga Digital.cat, alguns partits ja varen compartir la seva postura en referència a aquest afer de les ordenances fiscals. Recupereu els articles de PSC, Ciutadans i CUP.

Fotografia extreta de VOTV

Article anterior‘Stop Accidents C17’ tallarà l’autovia per reclamar millores contra els sinistres
Article següentUns 2.000 corredors tasten La Mitja
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.