La No independència… és dependència (128)

0
thumb Per la Dignitat Logo

Té l’estat autoritat moral a Catalunya, o només legal? Publicat: “El Govern espanyol porta al TC les resolucions del Parlament favorables al referèndum. Abans, a instàncies del mateix, el Constitucional va anul·lar lleis democràticament aprovades pel Parlament català: impostos als bancs per a grans fortunes, lleis per protegir a ciutadans estafats per hipoteques o preferents, lleis de protecció per la pobresa energètica, impost sobre pisos buits, política d’igualtat entre homes i dones, el català llengua vehicular a l’escola, impost a centrals nuclears per a protecció ambiental, prohibició del fracking, taxa a operadores d’internet per dedicar-ho a cultura, prohibició de curses de braus”… Publicat: “Es demanen penes d’inhabilitació per Mas, Ortega, Rigau i Homs per organitzar una consulta democràtica sense valor jurídic ni vinculant i desobeir al Constitucional”. I Contra Forcadell “per permetre la democràcia parlamentària” Efectes?

 

Autoritat legal és la que exerceix qui es recolza en lleis, normes, o en la interpretació de les mateixes. És descendent. La que dóna el càrrec. Actua per límits, amenaces, sancions, càstigs. L’autoritat moral no s’imposa, es rep. És la que es concedeix a qui demostra capacitat, dignitat, mèrits, lideratge… És ascendent, perquè l’atorguen els col·laboradors, seguidors, el poble. No està en el lloc sinó en les persones i la seva gestió, aportació. Això pot qüestionar-se en matisos, però difícilment en essència.

“Problema català”. El 80% de la població vol votar. Massives, democràtiques i pacífiques manifestacions, 18 peticions de diàleg, llista de peticions. Tot rebutjat! Com actuen el PP, PSOE, C’s? Amb autoritat legal o moral? De quin costat es posa Podem a Catalunya? D’una llei que prohibeix o d’una societat que vol dignitat, llibertat, justícia social i benestar? Quin qualificatiu assignaria un analista neutral a l’autoritat exercida pel govern espanyol i els partits que ho recolzen davant un sistema que només reacciona per la via legal i que és incapaç d’una actuació política? Què ens demostra aquesta experiència política? Les dictadures o pseudodemocracies utilitzen la seva autoritat legal. Les veritables democràcies, l’autoritat moral. Les dictadures subordinen la societat a les seves lleis i a les seves interpretacions. Les veritables democràcies que generen autoritat moral adapten, subordinen, les lleis als justos desitjos de la societat. A què s’equipara l’estat espanyol davant el just desig de la població catalana?

El pretext és la Constitució i l’obligada obediència a la mateixa. Qui nomena i dirigeix el Constitucional i la Fiscalia? Qui i des de quins criteris s’interpreten lleis a Espanya? Què suggereix el molt publicat sobre això? Obeeix, respecta, el govern espanyol al TC? Publicat: “El Govern espanyol incompleix almenys 11 sentències del Constitucional. Tres ministres podrien ser denunciats”. Sancionarà el Constitucional el govern espanyol, el seu president, els ministres afectats?

Davant aquesta situació objectiva i evident, des de la DIGNITAT DEMOCRÀTICA, què ha de fer un veritable demòcrata? Autoritarisme legal, o un sistema basat en autèntica autoritat MORAL? Què és allò lògic, allò democràtic?

Davant d’aquesta realitat, volem independència o més i pitjor dependència?

PER LA DIGNITAT – GRUP D’OPINIÓ / PREGUNTES OPORTUNES, La Garriga, 17-10-2016

http://dignitat.catalunyalliure.cat / http://perladignitat.blog.cat/ / dignitat@hotmail.com

Article anteriorSetmana amb temps indefinit i ambient de tardor
Article següentLa garriguenca Sílvia Segura, campiona dels 10 km de la Marató del Mediterrani
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.