El Grup Municipal de Ciutadans (C’s) a l’Ajuntament de la Garriga ha demanat que, des del consistori, es doni suport i es creïn ajudes per a les persones celíaques del municipi. Segons el portaveu municipal de la formació taronja, Ángel Guillén, “mentre les ajudes del govern espanyol no arriben, els ajuntaments, com administració més propera al ciutadà, tenen eines per facilitar una mica la vida a aquestes persones”.
Guillén ha proposat “destinar una partida dels pressupostos municipals de 2017 per ajudar a les persones celíaques” i també que s’impulsi “la creació de la “Xarxa de Botigues i Restaurants Sense Gluten de la Garriga”, buscant la col·laboració i la implicació dels sectors de l’alimentació i la restauració, amb l’elaboració i l’aplicació d’un distintiu que permeti identificar fàcilment aquests establiments des de l’exterior”, ha explicat el regidor de C’s.
Així mateix, el portaveu de Ciutadans ha explicat que des de la formació també es presentarà al Ple municipal un prec on demanarà al Govern que treballi en l’elaboració d’una ordenança municipal per a la prevenció i control del mosquit tigre. Guillén ha justificat la necessitat d’aquesta mesura perquè “l’exemple de poblacions del voltant en què s’ha aprovat una ordenança d’aquestes característiques, com ara Santa Eulàlia de Ronçana, sembla que els està donant bons resultats”. Es per això que ha afegit que “fóra bo unir-nos en aquesta iniciativa per tal de minimitzar la presència d’aquest insecte que causa tantes molèsties”.