Estem en plena temporada de moltes verdures i avui ens agradaria parlar-vos en concret d’una que ens sembla molt interessant des del punt de vista gastronòmic i dietètic: el carbassó, que conté un percentatge molt elevat d’aigua (95%) i això fa que sigui molt hidratant i agradable de menjar.
Originària d’Amèrica, és molt versàtil a la cuina, ja que podem preparar un munt de receptes amb ell, ja sigui en forma de cremes, farcits, crus, a la brasa per acompanyar carns, etc.
Entre tots els beneficis que té des del punt de vista nutritiu, cal destacar que conté una substància, anomenada luteïna, que és un tipus de pigment que hi ha a la retina i que té la funció principal de protegir les cèl·lules receptores de la llum i l’efecte oxidatiu que causa aquesta llum. Això fa que el seu consum sigui molt interessant, ja que ens ajuda a combatre algunes malalties que podem arribar a patir.
La recepta que hem preparat avui és un pastís elaborat amb una pasta brisa que hem farcit amb una mica d’ous i bacon i per la qual hem anat intercalant capes de carbassó i capes de pastanaga, tot simulant un gran flor.