SÍ a remunicipalitzar el servei d’aigua a la Garriga

0
94

L’any 1975, encara amb un Ajuntament franquista, l’alcalde Pedro Surigué i el Ple municipal varen decidir cedir la distribució de l’Aigua a una companyia privada. El 14 de setembre de 1978 se signà el contracte de “Suministro de agua” entre el Consistori i l’empresa “Aguas e Inversiones, S.A.”, amb un termini de 10 anys renovables per 10 anys més.

L’any 1991 l’empresa “Societat Regional d’Abastament d’Aigües, S.A.” (SOREA) adquireix la companyia “Aguas e Inversiones, S.A.” i, per tant, se subroga en els drets i obligacions del servei d’aigua de la Garriga. I en conseqüència, el dia 5 de juliol de 199,1 se signa davant de notari la Concessió Administrativa per a la Gestió i Explotació pel Servei Municipal d’Abastament d’Aigua entre l’Ajuntament de la Garriga i l’empresa SOREA, S.A., amb una vigència fins el dia 31 de desembre del 2020.

Actualment

Darrerament, estem veient com molt municipis i ciutats d’Europa (París, Berlín, Montpeller, etc.) estan remunicipalitzant el servei d’aigua. A Catalunya son varis els municipis que l’any 2014 ho han fet, com ara Foixà, Montornès del Vallès, Alfés, Santa Maria de Palautordera, Vilalba Sassera i La Granada, i molts d’altres que ho volen fer.

Nosaltres, des del grup municipal de SI la Garriga, ens comprometem públicament a que, si governem aquesta legislatura, s’iniciaran tots els tràmits i negociacions per tal que el dia 31 de desembre de 2020 el servei de distribució de l’aigua a la Garriga torni a ser un servei municipal. Gestionat amb criteris de sostenibilitat, servei a les persones i protecció dels drets bàsics, amb la finalitat de garantir que no li falti un bé tant preuat com l’aigua a cap persona del nostre municipi. Volem evitar que hi hagi qui faci negoci especulant amb l’aigua; no al nostre poble.

Com ho farem?

Tal i com marca el Plec de Condicions i Clàusules administratives per a l’atorgament de la Concessió del Servei Municipal d’Abastament d’Aigua, aprovat en Ple municipal el 2 d’abril de 1991, tres anys abans del termini de finalització de la concessió, és a dir, a l’any 2017, l’Ajuntament designarà un interventor-tècnic que vigilarà la conservació de les obres i el material i informarà a la corporació sobre les reparacions i reposicions necessàries per a mantenir-les en perfecte estat. El darrer any de la concessió, és a dir, l’any 2020, es crearà la Comissió Especial de Seguiment i Control de l’actuació del concessionari que, juntament amb l’interventor-tècnic, vetllarà per l’estricte compliment de les condicions de reversió a l’Ajuntament de les instal·lacions del servei.

Aquest és el nostre compromís i esperem que les altres forces polítiques del nostre municipi participin d’aquesta iniciativa i puguem recuperar, pel bé i interès de tots els garriguencs i garriguenques, el Servei Municipal de l’Aigua.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada