L’Agrupació Sardanista la Garriga, amb la col·laboració de l’Ajuntament, presentarà amb un concert de la cobla Sant Jordi – Ciutat de Barcelona el primer CD de sardanes dedicades a la Garriga i de compositors garriguencs. Aquest recull, que porta per títol ‘La Garriga, un passeig per la sardana’, aprofita que aquest carrer és el més singular de la població per donar al treball un caire de recorregut històric de l’activitat sardanista a la Garriga, amb més de 100 anys d’antiguitat.
El CD és una tria de 13 sardanes d’entre les moltes que la vila té dedicades i signades per grans noms com Fèlix Martínez Comín, Conrad Saló, Manuel Saderra Puigferrer o Enric Ortí, entre d’altres. Aquest recull inclou alhora una sardana de Josep Sancho Marraco i una de Manuel Blancafort, compositors garriguencs i fills il·lustres de la població. El tradicional Ball de cintes de la Garriga –recentment recuperat- completa el CD perquè l’Agrupació Sardanista no ha volgut que faltés en aquest recull de música garriguenca.
El concert, d’entrada lliure, serà dut a terme per la cobla Sant Jordi, una de les millors formacions del moment i serà dirigit pel reputat director Marcel Sabaté. La primera part del concert es tancarà amb l’estrena de la sardana Gresolet, la primera sardana que ha compost el jove garriguenc Marçal Ramon, de 23 anys, músic i professor d’acordió diatònic.
El CD, del qual es posaran a la venda a partir del concert un total de 500 còpies, està il·lustrat amb els dibuixos de cases modernistes de l’il·lustrador garriguenc Ramon Dameson, així com conté un pròleg de l’escriptora, exalcadessa i Creu de Sant Jordi, Núria Albó.
QUAN: Divendres 17 d’abril de 2015 a les 21:30 hores.
ON: Teatre El Patronat (El Passeig, 42) de la Garriga.
Més informació:
- www.agrupaciosardanista.entitats.lagarriga.cat
- agrupaciosardanistalagarriga@gmail.com
- Twiter: @sardanesgarriga
Agrupació Sardanista de la Garriga