L’Ajuntament de la Garriga ha fet pública avui la creació del seu nou portal de Transparència, amb la voluntat de “posar a l’abast de la ciutadania informació sobre la gestió municipal”.
En aquest portal, que s’ha elaborat de manera transversal entre totes les àrees de l’Ajuntament, hi ha, per exemple, un apartat institucional amb informació biogràfica dels polítics del Consistori, de les retribucions dels càrrecs electes per la participació als diferents òrgans col·legiats i de les actes dels plens. L’inventari de béns municipals, la plantilla de treballadors/ores i els índexs sobre la despesa i inversió/habitant, també seran apartats que a mitjà termini es podran consultar.
Una de les novetats és la possibilitat d’accedir a l’execució del pressupost desglossat, al període mig de cobrament i a informació sobre contractes, convenis i subvencions. A l’apartat urbanístic, s’hi trobaran els projectes en curs, els estudis que s’encarreguin i informació sobre els processos de licitació, entre d’altres.
També hi ha un apartat on es mostra els resultats de dos dels organismes avaluadors de la transparència com són l’ITA-Transparencia Internacional España i l’Observatori de la Comunicació de la UAB amb el segell d’Infoparticipa, on l’Ajuntament de la Garriga aconsegueix complir el 100% dels seus indicadors.