Ja han sortit les bases per participar al concurs de comparses, que es poden consultar al web municipal (www.lagarriga.cat). Les persones o grups que vulguin participar-hi podran inscriure-s’hi fins al divendres 6 de febrer a l’OAC.
Les comparses participants a la rua del dia 14 de febrer faran el recorregut per diferents carrers del municipi: Teatre, Passeig, carrer Vinyals, carrer dels Banys, carrer de Samalús, carrer de Nostra Senyora de la Salut, plaça de les Oliveres, carrer de Cardedeu, carrer de Sant Ramon, carrer de Calàbria i plaça de l’Església.
Un jurat determinarà les comparses o persones guanyadores en categoria A i B segons els criteris d’originalitat, vestuari, animació, ambientació, treball fet i utilització de material reciclat.
Com sempre, la festa del Carnestoltes comptarà amb el taller per fer el Rei Carnestoltes (24 de gener) i el taller de sardines i la cerimònia de l’enterrament de la sardina (15 de febrer).
OAMC
Normes generals per participar a la Rua de Carnestoltes de 2015:
1. La desfilada de carrosses i comparses tindrà lloc el dissabte 14 de febrer de 2015.
2. La inscripció es podrà efectuar del 23 de gener al 6 de febrer mitjançant instància a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de la Garriga, de dilluns a divendres, de 9 h a 14 h i dilluns i dijous, també, de 16.30 h a 19 h, aportant complimentat el document annex a aquesta normativa.
3. Encara que no es vulgui participar en el concurs de carrosses i comparses, cal emplenar la butlleta d’inscripció per poder desfilar a la rua.
4. En el moment de la inscripció caldrà inscriure’s a la categoria A o a la B.
S’entén per categoria A qualsevol tema escènic representat sobre una plataforma mòbil. Les mides admeses per a les carrosses d’aquest grup seran: 3,5 m d’alçada màxima, 12,5 m de llargada màxima, amb articulació al mig, i 2 m màxims d’amplada. La llargada mínima serà de 7 m.
S’entén per categoria B qualsevol tema escènic representat sobre una plataforma mòbil o qualsevol tema escènic representat com a comparsa d’un mínim de 10 persones. La llargada màxima de la carrossa és de 7 m, 3,5 m d’alçada màxima, i 2 m màxims d’amplada. El dia de la desfilada es farà la comprovació de les mides, si no s’adeqüen a les mides de al inscripció realitzada, la carrossa podrà desfilar però no podrà formar part del concurs. (Les carrosses de 7m seran de la categoria B). En el cas que hi hagi diferents vehicles a la comparsa els metres de cadascun no es sumaran.
5. Està autoritzada la utilització de qualsevol aparell mecànic o tècnic per a potenciar l’ambientació (grups electrògens, equips de so no superiors a 500 watts de potència i de llum, fum…). Sota cap concepte es poden superar els 500 watts de so. El dia de la desfilada es farà la comprovació dels watts de so.
6. Cada carrossa i comparsa portarà al davant el rètol d’identificació amb el títol de la comparsa. (L’organització us el donarà en el moment de la sortida i ha de ser visible davant de cada carrossa o comparsa).
7. Cada carrossa i comparsa tindrà un responsable que es farà càrrec de la marxa establerta a la rua.
8. Cada carrossa ha d’anar acompanyada d’un grup mínim de 10 persones que l’acompanyi fent gresca.
9. És obligatori portar extintors a les carrosses.
10. És obligatori que cada vehicle disposi de l’assegurança pertinent.
11. Davant del Teatre i a partir de les 16.30 h hi haurà un punt d’informació per orientar a tots els participants de la rua i on es podran recollir els tiquets de la botifarrada.
12. Totes les carrosses i comparses han d’estar al seu corresponent lloc de sortida entre les 17 h i les 17.30 h.
13. Tota carrossa inscrita que no estigui al lloc de sortida a les 17.30 h, sense causa justificada, serà penalitzada amb 25 punts.
13. La rua iniciarà el recorregut a les 18 h.
14. El recorregut, serà el següent: Teatre, Passeig, carrer Vinyals, carrer dels Banys, carrer de Samalús, carrer de Ntra. Sra. de la Salut, plaça de les Oliveres, carrer de Cardedeu, carrer de Sant Ramon, carrer de Calàbria i plaça de l’Església.
15. Per tal d’agilitzar la rua, és imprescindible que l’actuació de les carrosses i comparses no s’aturi. El jurat puntuarà al Passeig a partir de les 17.30 h, mentre les comparses i carrosses s’esperen per començar; és en aquest punt on es podran fer les coreografies. El jurat seguirà puntuant durant tot el recorregut.
16. No és permesa la desfilada d’animals a la rua.
17. El jurat estarà integrat per cinc persones.
18. El jurat efectuarà la valoració segons els criteris d’originalitat, vestuari, animació, ambientació, treball fet i utilització de material reciclat.
19. El jurat valorarà que la tracció de la carrossa no sigui visible i quedi integrada dins el conjunt.
20. Les carrosses cal aparcar-les a la plaça de Can Dachs i els acompanyants han d’arribar a la plaça de l’Església per la plaça del Dr. Vich; de manera que a la plaça de l’Església es pugui fer la desfilada sense impediments.
21. La comparsa o carrossa guanyadora del Carnaval 2015 serà l’encarregada de fer el pregó del Carnaval 2016.
22. Els premis són els següents:
– Grup A: 1r: 450 €; 2n: 350 €; 3r: 170 €
– Grup B: 1r: 200 €; 2n: 150 €; 3r: 100 €
En el cas que la inscripció de la comparsa o carrossa a la rua no es faci en nom d’una entitat degudament inscrita al Registre d’associacions de la Generalitat, a la quantitat atorgada s’aplicarà la retenció del 21% d’IRPF, tal com ho indica el Rei Carnestoltes i el Real Decret Llei 20/2012 de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària de foment de la competitivitat.
23. Drets d’imatge: Els participants autoritzen expressament, el fet que l’Ajuntament de la Garriga pugui utilitzar indistintament totes les imatges, fotografies, vídeos, material gràfic, etc, o part de les mateixes en les quals intervenen els participants en el marc de la rua de Carnestoltes i de l’enterrament de la Sardina. Aquesta autorització no se circumscriu a un àmbit temporal o territorial determinat, per la qual cosa l’Ajuntament de la Garriga podrà utilitzar aquestes Imatges, o part de les mateixes, en qualsevol moment. La present autorització, feta en els termes fixats a la present, s’entén feta amb caràcter gratuït. L’Ajuntament de la Garriga s’eximeix de responsabilitat sobre qualsevol ús que pugui fer un tercer de les imatges fora de l’àmbit material objecte de la present objecte de la present.
24. Hi haurà un premi especial patrocinat pel Balneari Blancafort a la millor disfressa individual o de parella. Per entrar en aquest concurs no cal inscriure’s, només cal ser a la plaça de l’Església en el moment de l’entrega de premis.
25. L’organització no es farà responsable dels accidents o desperfectes que per qualsevol motiu puguin sofrir tant els participants com el públic en general, sempre que els motius siguin atribuïbles a possibles negligències o incompliments d’aquestes normes per part de la comparsa.
26. Malgrat les inclemències del temps, la rua no se suspendrà a no ser que l’organització ho acordi en el moment de l’inici de la rua. En cas de pluja o neu es traslladarà al pavelló de Can Violí i se n’informarà amb 8 hores d’antelació.
27. L’incompliment de les normes pot ésser causa de desqualificació per part de l’organització.
28. Tots els participants es mostren d’acord amb aquestes normes en el moment d’efectuar la inscripció i accepten per endavant qualsevol variació que l’organització cregui convenient.
29. Per qualsevol informació us podeu adreçar a l’OAC i a l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de la Garriga, de dilluns a divendres, de 9 h a 14 h, i dilluns, també, de 16.30 h a 19 h).