La situació meteorològica dels últims dies ha vingut marcada per l’estabilitat en conjunt, després de les pluges d’inicis de la setmana passada que han fet que tinguem el Montseny tenyit de blanc. Les temperatures, amb tot, s’han mantingut baixes i la sensació de fred ha resultat més acusada aquest cap de setmana, fruit del vent de component nord que ha bufat amb força, amb un cop de fins a 77 km/h a la Garriga, registrat aquest passat diumenge al migdia.
Aquests propers dies tindrem un temps marcat per l’estabilitat en conjunt, si bé, degut al pas d’algun sistema frontal, anirem tenint unes jornades de variabilitat al cel garriguenc. A la serralada pirinenca la neu podrà caure-hi per damunt dels 800 m i, a finals de setmana, es podrien acumular gruixos de neu considerables, especialment al vessant nord.
I la notícia de la segona meitat de la setmana serà el vent, que bufarà amb molta força en molts punts del Principat. En punts del Pirineu, de l’Empordà i de les Terres de l’Ebre, caldrà estar atents a la possibilitat de superar de forma freqüent els 100 km/h. Alguns models ens indiquen d’aquest temporal de vent entre dijous i dissabte, un temporal que malauradament podria fer mal.
Amb tot, l’ambient seguirà d’hivern, malgrat que s’esperen menys glaçades, precisament per la presència del vent, que dificultarà el descens del mercuri en hores nocturnes.
Caldrà veure, doncs, com evoluciona tot plegat i estar atents a aquest possible temporal violent de vent.
Seguirem la situació de ben a prop i informarem properament.
Bona setmana a tots i totes, salut i méteo!
Martí Oliveras Aumedes