Enguany l’entitat garriguenca La Garriga Socitat Civil celebra el seu quinzè aniversari i, per a celebrar-ho, organitza les jornades titulades “Diàlegs per la defensa del territori i l’autogovern”, els dies 10, 11 i 12 d’octubre.
Donada la vinculació de l’entitat amb Mèxic, i concretament amb les realitats que es viuen a Chiapas i Guerrero, es comptarà amb protagonistes destacats d’aquests processos per incentivar “una reflexió i un aprenentatge cabdal per encarar reptes socials i polítics molt presents avui en el nostre país” i “estimular el diàleg entre els convidats mexicans i un seguit de a persones implicades en el nostre país en diferents experiències en defensa de drets individuals i col·lectius i de l’àmbit de la cooperació internacional”.
Les Jornades es realitzaran a La Torre del Fanal (C. Can Noguera 76) amb la següent programació:
DIVENDRES 10 d’octubre
– 21h Nit de concerts: Swingtònics, Hora de Joglar i Trio Calavera (Troba Kung-Fú).
DISSABTE 11 d’octubre
– 10,30h Presentació i reflexions sobre solidaritat i cooperació
Meritxell Budó: alcaldessa de la Garriga i presidenta del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament.
Francesc de Dalmases i Tió: president de IGMAN – Acció Solidària i director d’ONGC, revista de pensament polític, solidaritat, cooperació i relacions internacionals. Participa en qualitat d’expert al Consell de Cooperació de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.
– 11h Territori, recursos naturals i lluita per l’autogovern a Mèxic
Modera: Miquel Viaplana, psicolèg i membre de LGSC.
Gloria Muñoz Ramírez: periodista i editora.
Francisco López Bárcenas: advocat, investigador i assesor de comunitats indígenes.
Jaime Garcia Leyva:Professor. Organització de defensa dels drets i de la
cultura dels pobles indígenes Kahua Sisiki.
– 12.30h Pausa
– 13h La defensa dels béns comuns i la lluita per l’autogovern a Catalunya
Modera: Marco Aparicio Wilhelmi, professor i col·laborador de LGSC
Gemma Garcia i Jesús Rodríguez: redactors del setmanari La Directa.
Alfons Pérez: Observatori del Deute Global / Xarxa per la sobirania energètica.
Francesc Parés Mercader: fotògraf i logista, membre del casal popular la turba de Valls.
– 14.30h Dinar Popular (10€). Es recomana reservar el tiquet amb antelació a la garriga@societatcivil.org.
– 17h Concert amb Rosa Sánchez, amb cançons llatinoamericanes.
– 18.30h Concert de la Coral Sarabanda amb cançons del seu nou disc.
DIUMENGE 12 d’octubre
– 12h Cinema Alhambra. Matinal de cine amb la pel·lícula “El VIOLIN”.