Patates d’Olot

0
PATETES DOLOT

Avui us portem un plat típic català, però sobretot molt popular a la comarca de la Garrotxa, d’on és originari.

Aquest plat va ser creat al restaurant «La Déu» d’Olot l’any 1943 amb motiu d’un dinar on hi assistien l’alcalde de Girona d’aleshores, Pere Bretcha, i el governador civil de la ciutat del moment. L’alcalde volia un plat diferent dels que oferia habitualment el restaurant i els van preparar patates farcides. Aquest plat va tenir molt bona acceptació i durant molts anys aquestes patates farcides es van conèixer com a «patates Bretcha».

Tot i que aquest plat es fàcil d’elaborar, sempre cal tenir en compte que l’elecció de les matèries primeres és primordial perquè el plat sigui tot un èxit, per això és important utilitzar una bona patata tipus kanabec o del bufet pel seu sabor i també perquè absorbeixen menys oli. El farcit que s’utilitza normalment és de carn rostida, el mateix que fem servir per a fer els canelons.

Article anteriorConcert d’Estiu de l’Escolania Parroquial: “La divertida història de la música”
Article següentTot a punt per la Festa Major
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.