La Coca de Sant Joan

0
Coca de_Sant_Joan

S’acosta la revetlla de Sant Joan, també coneguda com la «Nit del Foc» o la «Nit de les Bruixes», i és una celebració molt arrelada a casa nostra tot i que també es celebra a molts altres indrets.

La nit del 23 al 24 de juny, coneguda per tots com una de les nits més curtes de l’any per la proximitat del solstici d’estiu, és una nit plena d’alegria on les famílies i els amics s’ajunten per sopar i on mai no han de faltar-hi ni el cava ni les coques, que es prenen després de l’àpat. Les coques les podem trobar de tots colors i sabors: de llardons amb pinyons, de fruites o farcides de nata, crema o xocolata.

Tot i que aquesta celebració té relació amb la festivitat del sant, el seu origen està més relacionat amb costums pagans en honor al solstici d’estiu que no pas a costums religiosos.

Realment hi ha poca informació que ens expliqui el perquè de la tradició de la Coca de Sant Joan. Tan sols es pot trobar alguna referència a Joan Amades en el seu costumari català, en què diu que inicialment la coca de Sant Joan s’anomenava cóc i tenia una forma rodona fent referència al Sol en el seu solstici d’estiu.

Que tingueu una bona revetlla!

Article anteriorEl Corpus arriba acompanyat de sol i les temperatures càlides a migdia
Article següentEl CEG portarà la Flama del Canigó a la Garriga
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.