El plat que avui us presentem pertany al receptari antic tot i que encara avui dia està molt present a la nostra taula.
L’arròs com a principal ingredient el coneixem gràcies als àrabs, i sembla ser que els seus antics receptaris ja deixen constància que l’utilitzaven per a fer postres molt semblants a les que avui hem preparat.
A Catalunya, la primera recepta amb arròs escrita en català apareix l’any 1314 i rep el nom de “menjar blanc”, fet amb farina d’arròs en lloc d’arròs en gra, que, tot i ser la primera recepta coneguda, no s’ha fet tan popular com l’arròs amb llet.
Podem dir que aquestes postres tan tradicionals es preparen a molts països arreu del món i a més a més utilitzant tots noms iguals o molt semblants. Per posar uns exemples, a Portugal s’anomena Arroz Doce; a Itàlia, Bodino di Riso; a França, Riz au lait; a Alemanya, Milchreis; a Anglaterra, Rice puding i així fins arribar a una llarga llista de països i noms.
Que vagi de gust!