La pluja dels darrers dies, tot alternant-se amb moltes estones de sol i bonança, ha fet que tinguem els espais rurals i de muntanya ben esplendorosos. Aquesta precipitació caiguda a la Garriga en forma de xàfecs, alguna tempesta i plugims, ajudaran a iniciar un mes de maig de forma més tranquil·la, pel què fa al risc d’incendis a la nostra zona.
Però quin temps cal esperar per aquesta propera setmana a la Garriga? Doncs bé, tot sembla indicar que seguirem sota la mateixa llei de temps. Variabilitat a l’ordre del dia, molt típic de l’època en la què ens trobem.
El pas d’algunes cues de front, que al cap i a la fi són escorrialles de les pertorbacions profundes que circulen pel nord de l’Atlàntic, seran responsables de que tinguem aquest temps canviant i poc definit. No estem parlant d’inestabilitat, ni molt menys, però si que tarda rere tarda és molt probable que s’acabin presentant alguns xàfecs en comarques del Pirineu, Girona i nord de Barcelona, fruit del creixement de nuvolades convectives.
Així doncs, hi ha la possibilitat que alguna d’aquestes tardes acabi plovent a la mateixa Garriga. Les temperatures es mantindran estables, sense canvis destacables. S’esperen mínimes a l’entorn dels 10ºC i màximes que voltaran els 20ºC.
Resumint, doncs: setmana de temps primaveral, amb estones de tot. Jaqueta a primera hora, mànigues de camisa a migdia, ulleres de sol i paraigües plegable a mà durant les tardes. Aquest seria el “look” garriguenc a seguir durant aquests propers dies.
Informarem de tot plegat, com sempre, a Twitter (@GarrigaMeteo) i actualitzarem la previsió properament.
Bona setmana a tots/es, salut i méteo!