Setmana estable a la Garriga: força sol i suavitat

0
Marti Oliveras_01

Ahir vam tenir un diumenge radiant amb valors d’estiu a la Garriga, així com a gran part de Catalunya durant les hores centrals de la jornada. Vam assolit els 25ºC de temperatura màxima, després d’una nit relativament fresca, amb una mínima que ha baixat fins els 9ºC. Així vam acabar una setmana que, meteorològicament parlant, va tenir ben poca cosa a destacar. 

Ara encara seguim en territori anticiclònic, lluny d’entrades d’aire fred i pertorbacions profundes que puguin fer canviar de forma radical el temps de cara a aquest últim tram del mes de març. La setmana que comencem es presenta novament tranquil·la en conjunt. Les temperatures seguiran una mica altes per l’època, tot i que ja no esperem que es repeteixin els valors d’aquest final de setmana.

A curt termini, doncs, poques complicacions. El pas d’algunes cues de front faran augmentar la nuvolositat de forma puntual, si bé no n’esperem més conseqüències. A mig termini, de cara a finals de setmana, podria canviar una mica tot plegat, ja que alguns mapes apunten a una possible entrada d’aire fred “tardana”… queden molts dies, però! Si es donés el cas, el fred tornaria a ser protagonista a la Garriga i la pluja i potser la neu apareixeria en llocs poc habituals per l’època.

Tot plegat són especulacions, ja que la fiabilitat dels mapes a dia d’avui és molt baixa de cara a aquests possibles canvis que anunciem pel proper cap de setmana. En qualsevol cas, ho seguirem de ben a prop i en farem seguiment.

Per ara, però, anem a pams. Resumint: setmana que, en conjunt es presenta força estable a la Garriga i comarca, amb domini del sol tot i alguns núvols alts i mitjans que podran deixar el cel mig ennuvolat en certs moments del dia. El paraigües sembla que de moment no l’haurem de menester. Les ulleres de sol, en canvi, sí que ens faran servei. Abrigats? Doncs a primera hora sí, però a migdia seguirà fent molt bo i, per tant, podrem anar lleugers de roba.

Com sempre, estem a la vostra disposició i si ens voleu fer arribar alguna qüestió o comentari, ja sabeu que ho podeu fer a través del nostre compte de Twitter (@GarrigaMeteo), o bé enviant-nos un e-mail a: oliveras.aumedes@gmail.com i/o a redaccio@lagarrigadigital.cat.

Bona setmana a tots/es, salut i méteo!

Article anteriorPropera presentació del documental “La Garriga rural. Quan la terra marcava el ritme”
Article següentLectura poètica pel Dia Mundial de la Poesia
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.