La NO independència… és dependència (18)

0
thumb Per la Dignitat Logo

Veus universitàries a favor de la consulta? Un grup de professors de la Universitat Autònoma de Madrid demana a Rajoy que permeti la consulta catalana. Asseguren que l’”amenaça independentista” emana d’institucions democràtiques i té un fort suport social. La millor resposta de l’Estat seria, al seu judici, que permetés la seva “derrota a les urnes. Si guanyés el ‘sí’, el Govern estaria obligat a negociar les condicions de ruptura”. Són catedràtics, doctors en dret constitucional. És poc, però ja és alguna cosa. Per què tanta por a la democràcia? Les dictadures obliguen a la societat a adaptar-se a la constitució. Les democràcies adapten la seva constitució a la societat. Què fa Espanya? Pels seus fets… Ha d’ignorar com ho fa a una part tan important de la societat catalana? A qui beneficia això? A les famílies catalanes, no!

Interessa a les famílies catalanes el poder tenir un millor nivell de vida? Aleshores els interessa la independència de Catalunya “malgrat” el que diguin els governants espanyols. El PP diu: “Els catalans saben que els processos de desintegració porten a l’empobriment” Doncs no. No ho saben perquè no es gestionen a si mateixos. Però sí que saben com s’empobreixen “depenent” d’Espanya. I també saben què ha succeït en països que s’han independitzat. Exemples de països que han crescut després d’independitzar-se; Estònia multiplica per 2,7 la seva generació de recursos. Croàcia, per 3. Eslovènia, per 7. I cap d’aquests països tenia un espoli previ de 16.000 milions d’euros anuals! Què representaria que Catalunya recuperés aquesta xifra i multipliqués el seu producte interior brut? Una indubtable millora en els serveis per a sanitat, educació, atencions socials, infraestructures, treball… Interessa això als habitants de Catalunya?

És lògic ignorar a la indústria catalana? El ministre d’Indústria no té cap contacte amb la indústria catalana. Ho denuncia el president de la patronal Cecot. És lògic marginar a qui representa la més gran concentració industrial d’Espanya, que és el principal exportador? Però “així” gestiona l’estat espanyol. No planificar i coordinar amb el principal nucli industrial suggereix una pèssima gestió del que encara és el seu patrimoni encara que sigui “colonial”: Catalunya. Si malgrat aquesta descoordinació i “dependència” d’Espanya, Catalunya és una de les zones industrials importants d’Europa, què podria arribar a ser si s’independitzés?

El PSC acusa Mas de portar a Catalunya i al seu Parlament a “una derrota” I a on ho porta el PSC? A una segura situació de dependència, submissió, explotació, renúncia de la pròpia història, llengua, valors, cultura. A on porta el PSC Catalunya? A una segura derrota davant el castellanisme, davant la dominació colonial i excloent. Perquè “això” és el que demostra la història i “això” és el que li exigeix el PSOE a qui era PSC i ara és “PS©OE”. Catalunya mai guanyarà si no arrisca. No és Mas, és “la societat catalana” qui exigeix la consulta. Pot perdre-la. Però, si no hi ha consulta, segur que segueix perdent! Això és el que volen els militants i votants socialistes?

Esperanza Aguirre: “Assassins i terroristes recolzen la consulta catalana” La presidenta del PP de Madrid i expresidenta d’aquella comunitat ha deixat anar aquesta bestiesa pel fet que al país Basc antics etarres i altres col·lectius manifestessin el suport a l’autodeterminació. És la mateixa que al Círculo Ecuestre de Barcelona lloava Catalunya i la seva capacitat per sortir de la crisi? Algú li ha recriminat aquestes manifestacions? Hem de seguir suportant a Catalunya aquest tipus de personatges?

Davant aquesta situació, els ciutadans de Catalunya… Per dignitat… Què han de fer?

PER LA DIGNITAT – GRUP D’OPINIÓ / Bloc Facebook

Article anteriorGamonal como síntoma
Article següentAvui comença la Gran Marató de Donants de Sang 2.0
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.