Tot i la crisi que pateix el sector editorial, la llibreria manté la seva aposta pels llibres amb una creixent demanda: ecologia, sostenibilitat i energies renovables; amb internet i les xarxes socials com a principal canal de venda. Ecoliber va ser creada el 2012 per la Míriam López (Terrassa, 1976) en i Manel Romero (Sabadell, 1975) i el proper 23 d’abril, coincidint amb la Diada de Sant Jordi, celebrarà el seu primer aniversari.
Repensant un sector en crisi. Durant les darreres setmanes hem anat veient com algunes llibreries històriques del nostre país (Robafaves, Catalònia, Proa Espais) han anat tancant degut a la crisi que pateix el sector del llibre. Les causes són complexes, però segurament s’expliquen per la greu situació econòmica que patim i també per la influència d’internet i les noves tecnologies en el canal de venda tradicional del llibre imprès.
En aquest context, els socis fundadors d’Ecoliber van voler apostar per una llibreria especialitzada i orientada als nous temps. La crisi, el canvi climàtic i els abusos consumistes del passat han provocat que a la nostra societat hi hagi un interès creixent en temes relacionats, com l’ecologia, els horts urbans, el consum responsable, l’autosuficiència i les energies renovables. Sobre aquests temes s’ha volgut especialitzar la llibreria, arribant al públic més general i també especialitzat (educadors, economistes, enginyers, arquitectes, etc.).
Canals de venda transversals. El principal canal de venda d’Ecoliber és via internet, però també disposa de llibreria física a la Garriga (C/ Sant Francesc, 85, Baixos) i està present a les principals fires d’ecologia del nostre país (com Biocultura, Fira Natura o Ecoviure).