L’IES Vil·la Romana organitza la 1ª Jornada de Solidaritat, Cooperació i Consum Responsable

0
villa_romana

L’Institut Vil·la Romana, amb la col·laboració de l’Ajuntament de la Garriga, organitza el proper dijous 21 de desembre la 1a Jornada de Solidaritat, Cooperació i Consum Responsable.

La iniciativa té l’objectiu de sensibilitzar l’alumnat i fer difusió de projectes i actuacions solidàries i de cooperació. La jornada es durà a terme de 9 a 11 hores i comptarà amb la participació de diverses entitats i associacions del municipi. També hi intervindrà l’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Budó, presidenta del Fons Català de Cooperació (FCC).

Les diverses activitats programades són les següents:

• 1r i 2n ESO:

Tallers (solidaritat, relaxació, fer capses niu, fer un circuit intermitent, taller de Henna, fer felicitacions de Nadal amb safates de porexpan, fer cistells, jocs solidaris online, jocs de taula solidaris i xerrada sobre consum responsable).

• 3r ESO: Taula rodona sobre la diversitat a la Garriga. Amb la presència de Núria Branzuela i Carol Fernández, treballadores socials de l’Ajuntament. En aquesta taula rodona es comptarà amb la participació de deu persones que explicaran la seva experiència migratòria.

• 4t ESO:

– Xerrada “La fam al món, què hi podem fer?”, a càrrec de Montse Bartui, responsable de logística a la Unitat d’Emergència de Metges Sense Fronteres.

– Xerrada “Tierras pagadas a precio de sangre”, a càrrec del professor, Joan Antoni Padrós, responsable del Projecte de Cooperació a El Salvador (Institut Vil·la Romana).

• 1r BATXILLERAT:

– Xerrada “Desmitificant les malalties mentals” a càrrec de representants de l’Associació El Far. A la xerrada es farà la projecció del curtmetratge “Instants de pleniluni” i es comptarà amb la presència de Gisela Rodríguez (psicòloga de l’Associació El Far) i Daiana Chavasco, alumna de l’Institut Vil·la Romana que

va fer un Treball de Recerca sobre les famílies que tenen malalts amb esquizofrènia.

– Xerrada “La inserció laboral de les persones amb disminució psíquica”, a càrrec d’Imma Navarro, directora de la Fundació APADIS (Les Franqueses del Vallès).

• 2n BATXILLERAT:

Xerrada “ El límits de la cooperació avui en dia”, a càrrec de Meritxell Budó (alcaldessa de la Garriga i presidenta del Fons Català de Cooperació) i Jordi Garrell (director de l’Associació Catalana per la Pau).

• CFGM GESTIÓ ADMINISTRATIVA

Projecció de curtmetratges sobre solidaritat i convivència.

• CFGM FUSTA

– Xerrada sobre el Projecte de Cooperació a El Salvador.

– Confecció de peces de fusta solidàries.

Durant la jornada, a més, es farà una Cantada Intergeneracional a càrrec de la Coral “L’Aliança”, l’Escola Giroi i la Coral de l’ Institut Vil·la Romana.

IES Vil·la Romana

Article anteriorNeix “Joves per la cultura tradicional i popular catalana”
Article següentEmotiu homenatge de la FUMH a Martí Sunyol
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.