Un projecte farà reviure la Garriga rural

0
ball_de_santa_rita

Una exposició sobre el món agrari encetarà, el proper divendres 14 de desembre, el conjunt d’activitats programades al municipi en el marc del projecte “La Garriga rural: a l’ombra del modernisme?”. L’exposició “El món agrari a les terres de parla catalana” s’inaugurarà a les vuit del vespre a la Sala Andreu Dameson i es podrà visitar fins al proper 30 de desembre.

A la mostra el públic hi trobarà una selecció d’imatges dels paisatges, els conreus i les formes de treball i de vida que s’han donat als diversos territoris de parla catalana. L’exposició forma part d’un projecte – impulsat per la Coordinadora de Centres d’Estudis de Parla Catalana, l’Institut Ramon Muntaner i la Fundació del Món Rural –  que pretén facilitar a la societat el coneixement històric del sector agrari des de finals del segle XIX per poder comprendre la realitat actual.

Recollida d’imatges antigues

carrer_castellEn el marc d’aquesta exposició, l’Ajuntament fa una crida a la població per recopilar imatges antigues sobre la Garriga rural. Es demana la col·laboració de totes les persones que tinguin fotografies relacionades amb la vida a la Garriga fins als anys 50 o 60 del segle XX perquè els dies 18, 19 i 21 de desembre a la tarda –de les 17 a les 20 hores – les portin a la Sala d’Andreu Dameson. Les fotografies es retornaran al mateix moment, ja que se’n farà una còpia digital i no caldrà deixar-les en dipòsit.

Les imatges recollides durant aquests dies serviran per crear un arxiu fotogràfic sobre la Garriga rural i, alhora, s’utilitzaran per a l’elaboració d’un documental sobre la vida i el treball a la Garriga fins als grans canvis de mitjans del segle XX.

Entrevistes a la població

D’altra banda, els propers 18 i 19 de desembre es duran a terme dues sessions d’entrevistes amb una quinzena de persones grans de municipi. Les entrevistes serviran per recuperar la memòria de la Garriga rural i seran la base del documental que repassarà el passat del poble.

OAMC

Fotografies del Fons Blancafort, Arxiu Històric Comarcal d’Osona

Article anteriorLa Garriga se suma novament a les Parelles Artístiques
Article següentJa és aquí el regal d’aquestes festes per als més petits
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.