Concentració llampec a favor de l’escola en català

0
2012-12-05_18.11.42

Com ja comença a ser lamentablement habitual, els garriguencs hem de sortir al carrer massa sovint per a protestar pels constants atacs a què el govern espanyol ens té acostumats. En el context actual, amb el debat independentista per primer cop damunt la taula a Catalunya i també a l’Estat, els atacs de les altes esferes espanyoles són cada vegada més descarats i despietats i en molts casos apunten directament a la línia de flotació de la convivència i la cultura del nostre país.

El cas és que, després que veiés la llum un nou esborrany de llei d’educació (casualitats de la vida, just després de les eleccions), ha quedat palès que les paraules del ministre Wert insinuant que calia espanyolitzar els nens catalans no eren pas buides de contingut, així que han passat a l’acció: el català passaria a ser, amb aquesta nova reforma, una llengua de quarta categoria al nostre país.

De la mateixa manera que, per primera vegada, la consellera Rigau s’ha plantat amb fermesa i s’ha alçat de la taula de “negociacions” davant Wert, el poble de Catalunya parla amb una sola veu quan es tracta de defensar el model lingüístic propi, tantes i tantes vegades lloat per la comunitat internacional com a exemple de convivència i aprenentatge.

Així, la Garriga també ha mostrat el seu rebuig i ha sortit aquesta tarda a la plaça de Can Dachs per a dir ben alt que ja s’ho poden treure del cap. La concentració, improvisada i comunicada a través de missatges de mòbil i les xarxes socials, ha aplegat un bon nombre de persones, que han escoltat atentament les paraules d’Albert Jiménez, regidor de salut i ensenyament, i dels alumnes de l’escola Puiggraciós i l’institut Blancafort, que han llegit un manifest en favor de l’escola en català i d’oposició ferma i frontal a l’esborrany de llei que ha presentat el ministeri espanyol.

La Garriga, de ben segur, no restarà impassible davant d’aquesta ferotge amenaça a l’ensenyament i la convivència del nostre país.

2012-12-05_18.11.17

2012-12-05_18.10.37

Article anteriorLa Festa de la Llum dóna pas al Nadal a la Garriga
Article següentCanvis en la circulació del centre de la Garriga
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.