Les varietats locals d’horta a la Garriga, a la darrera conferència del cicle “Pedres, aigua i terròs”

0
xerradespatrimoni

El cicle de xerrades sobre patrimoni local “Pedres, aigua i terròs” que va començar el passat 25 d’octubre amb la xerrada “Últimes aportacions de l’arqueologia al coneixement de la Vil·la de Can Terrers”, a càrrec dels arqueòlegs Ivan Salvadó i Lluís Vila, i que va continuar amb una altra conferència el passat dia 9 de novembre titulada “El rec monar i altres recs hitòrics garriguencs”, a càrrec de l’historiador Jaume Oliver, arribarà a la seva fi el proper divendres 30 de novembre amb la xerrada“Conservació de varietats locals d’horta a la Garriga: situació actual i perspectives de futur”, a càrrec de Jordi Puig, ambientòleg, que es farà a les 20 h. a la sala noble de Can Raspall.

Segons informa l’Ajuntament, “A la xerrada, el públic coneixerà el procés seguit per l’autor en la seva recerca: l’inventari i l’anàlisi de varietats que ha dut a terme, i les seves propostes per a la conservació de les varietats locals hortícoles del Vallès. L’ambientòleg exposarà els objectius de partida, la metodologia emprada per prospectar el territori i els instruments per analitzar les dades obtingudes. Al llarg de l’acte, es compararà, constantment, la Garriga amb la comarca i els municipis veïns, per arribar a diverses conclusions.  Finalment, es farà una explicació detallada de les varietats localitzades a la Garriga i es presentaran diferents propostes per tal de promocionar aquestes varietat”.

La conferència es clourà amb el tast de varietats d’horta locals, possible gràcies a la col·laboració dels pagesos de la Garriga.

El cicle “Pedres, aigua i terròs” forma part de les jornades #Living Heritage! Viu la recerca en Patrimoni Cultural, organitzades per l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural.

Article anteriorLa Presidenta de la FUMH, nova membre del Consell de la Informació de Catalunya
Article següentEl Gran Recapte d’Aliments, present a la Garriga
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.