Divendres dia 19 al vespre, Joana Ortega, vicepresidenta del Govern de la Generalitat de Catalunya, va assistir a l’acte de presentació del nou comitè executiu d’Unió la Garriga que va reunir a unes cent vint persones al restaurant La Cabanya.
Ortega va presidir l’acte en el que també van ser-hi presents l’Alcaldessa de
Els parlaments van iniciar-se amb el de
El tercer objectiu del nou comitè és el de mantenir les bones relacions amb CDC i tornar a impulsar
Els parlaments de Ferran Jimenez i de l’Alcaldessa
Finalment, va tancar l’acte la vicepresidenta del Govern Joana Ortega, dirigint-se als presents felicitant també les iniciatives d’Unió la Garriga i mostrant el seu entusiasme per aquest augment de militants i simpatitzants. Ortega va parlar dels gairebé dos anys de l’actual equip de govern de la Generalitat i de com s’encaren les eleccions del 25 de novembre, “amb il·lusió i serenitat”. “Cal”, va afegir, “recollir la veu de la manifestació de l’11 de setembre de manera seriosa, lliure i responsable. La base humanística d’Unió té molt present que cal garantir l’estat del benestar. El nostre objectiu és doble: Per una banda a nivell de Nació i, per l’altra, de Societat. El de nació per reactivar-la amb la creació de llocs de treball garantint la cohesió del país i el benestar social. Tot de forma cohesionada. I un cop exhaurit l’instrument del pacte fiscal, era un acte de plena valentia convocar eleccions. Ara cal anar més enllà, cohesionats perquè hi hagi riquesa perquè sinó no hi ha dignitat del poble. Cal escoltar a la gent i saber què es vol”.
Ortega va voler donar protagonisme al centenar de persones assistents tot dient que és moment de parlar i d’explicar les coses: “Necessitem la màxima complicitat perquè és viable i cal dir que no es trenca amb res. Només es parla de trencar des de fora. Per això us animo a tots a transmetre i explicar la veritat sobre qui som i com som. Sobretot ara que estem en el punt de mira de tot Europa. El nostre Govern mai s’ha amagat de res. Si justament destaca per alguna cosa és per la claredat que ha demostrat sempre. Hem pres decisions molt difícils i s’han explicat. Som un país madur per entendre-ho”. Va citar també l’exemple del Regne Unit com a cas de país capaç d’acceptar el referèndum d’Escòcia: “Volen escoltar què ha de dir la gent. Tant de bo aquí en Rajoy també volgués escoltar-ho”.
Després de la presentació, la vicepresidenta va debatre durant una bona estona amb els presents.
Unió la Garriga
D’esquerra a dreta, Montse Llobet, Jordi Zapater i
Els membres del nou Comitè Executiu d’Unio