Oficialment presentades les plaques de “Municipi per la independència”

0
Inauguraci_plaques_oct_2012_01

Aquest migdia, a les 12 en punt, diversos membres de l’Assemblea Nacional Catalana de la Garriga i amb presència de l’Alcaldessa, Sra. Meritxell Budó, i dels regidors Jordi-Eduard Perales, Albert Benzekry, Neus Marrodan i Sergi Serrano, s’han presentat les plaques instal·lades a les rotondes de dues de les entrades de la Garriga on s’hi pot llegir “Municipi per la independència”.

Multitud de mitjans locals i internacionals –entre d’altres hi havia TV3 i una televisió alemanya que està fent un reportatge per a tot Europa- han cobert l’acte, on Víctor Rodríguez, portaveu de l’ANC la Garriga, ha explicat que “aquestes plaques han estat pagades en la seva totalitat amb aportacions individuals de gent a l’Assemblea, en contra del que molts creuen, que apunten a l’Ajuntament com a autor i instigador d’aquesta campanya”, alhora que assegura que “el consistori tan sols ha votat, democràticament, donar consentiment i suport a la seva instal·lació”.

Rodríguez també ha mostrat el “rebuig frontal de l’ANC” a l’atac espanyolista que va rebre la pàgina web de l’Ajuntament de la Garriga ahir a la nit en mans d’un hacker, que a hores d’ara segueix amenaçant a través del compte de Facebook del consistori, sota el perfil Hispani Garriga, de dur a terme més accions semblants si no es retiren immediatament les plaques del poble.

En aquest sentit, Jordi-Eduard Perales, Primer Tinent d’Alcalde, ens informava que ja s’ha denunciat aquest acte vandàlic als Mossos i que, pel que sembla, “serà força senzill trobar-ne l’autor, doncs l’atac ha sigut força matusser i a la desesperada”. A més, puntualitza que “només varen entrar a la base de dades de la web, no pas de l’Ajuntament, i ja s’està elaborant un informe dels danys, tot i que la major part de les dades ja s’han pogut recuperar”.

Meritxell Budó, per la seva banda, també s’afegia a la condemna de l’atac d’ahir, remarcant que “Catalunya viu uns moments excepcionals i hem de tractar els actes com aquest amb serenitat i buscant la via democràtica; atacs com els d’ahir no ajuden a cap de les dues coses i ho hem de combatre i denunciar”.

Tanmateix, les paraules de Budó varen centrar-se en el suport del consistori a la instal·lació de les plaques, i responia als que titllaven les seves últimes actuacions d’antidemocràtiques assegurant que “l’Ajuntament respon al tarannà majoritari del poble i al desig de decidir lliurement”, alhora que recordava les peticions del President Mas: “Voluntat, grans majories i capacitat de decidir. Estem treballant per buscar aquestes grans majories i prenent les decisions corresponents, sempre per vies democràtiques com poden ser les votacions al Ple municipal”.

Inauguraci_plaques_oct_2012_03

Article anteriorUn hacker posa la bandera espanyola a la web de l’Ajuntament i amenaça amb noves accions
Article següentLes JERC de la Garriga recapten fons a favor de La Bressola
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.