Si la majoria del Parlament que sortirà dels comicis del 25 de novembre és sobiranista, ha de convocar una consulta perquè el poble de Catalunya es pronunciï sobre el seu futur polític?

0
Enquesta_Logo

D’ençà de la històrica i multitudinària manifestació del passat dia 11 de setembre, que va reunir al centre de Barcelona més d’un milió i mig de persones sota el lema “Catalunya, nou Estat d’Europa”, els esdeveniments s’han precipitat.

Pocs dies després de la manifestació el president Mas va comprovar com el recorregut  del projecte de “Pacte Fiscal” amb el que va guanyar les eleccions de 2010 arribava al seu final i, en el marc del Debat de Política General celebrat al Parlament de Catalunya, va anunciar la convocatòria d’eleccions  pel proper dia 25 de novembre.

Amb el debat sobre la convocatòria o no d’un referèndum perquè el poble de Catalunya es pronunciï sobre el seu futur polític, que ja està marcant la precampanya electoral, us fem la següent pregunta a l’enquesta que realitzem a La Garriga Digital.cat:

“Si la majoria del Parlament que sortirà dels comicis del 25 de novembre és sobiranista, ha de convocar una consulta perquè el poble de Catalunya es pronunciï sobre el seu futur polític?”

Us proposem les següents respostes:

– En cap cas, perquè la Constitució espanyola vigent ho prohibeix.

– Únicament si el govern espanyol l’autoritza.

– Tant si ho vol el govern espanyol com si no ho vol, s’ha de consultar al poble.

– El Parlament de Catalunya, si hi ha una majoria sobiranista, ha de proclamar unilateralment la independència i, posteriorment, d’acord amb la sobirania del nou Estat català, s’ha de convocar un referèndum per tal que el poble ratifiqui a les urnes la decisió del Parlament.

– N’hi ha prou amb una declaració unilateral d’independència per part del Parlament de Catalunya. No cal cap consulta.

– No ho sé.

No ho dubtis i participa!

 

 

Article anteriorDarrera ballada de sardanes del 2012
Article següentEl pressupost de l’Estat torna a oblidar-se de la caòtica línia de tren Barcelona-Puigcerdà
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.