El passat dissabte 9 de juny al matí, es va presentar per primer cop a la comarca del Vallès Oriental l’activitat educativa del Projecte EMER, un pla de Salut dirigit a infants, adolescents i gent gran, de com prevenir i actuar davant d’emergències per tal que perdin la por i evitar situacions no desitjades.
El Projecte EMER és un conjunt d’activitats que, per la seva dinamització, originalitat i eficàcia, juntament amb el destacat suport d’especialistes en emergències com SEMES (que aglutina més de 8.000 professionals de les emergències a tot el territori nacional), SEUP (societat espanyola que engloba tots els pediatres d’urgències), SEM (Sistema d’Emergències Mèdiques) i els Bombers de la Generalitat de Catalunya, va poder iniciar la presentació a nens i nenes de cinc a dotze anys del Vallès Oriental en el Col·legi SEK Catalunya.
L’acte va poder comptar amb el suport i la presència de diverses institucions de la comarca, les quals van consolidar la necessitat de desenvolupar aquesta educació. Els nens que van assistir van mostrar gran interès en la participació i inclús van ajudar en el disseny decoratiu de l’escenari. Sens dubte, la representació va resultar un èxit amb un elevat nombre d’assistents.
Els consells del comitè d’experts són continguts adaptats a l’entorn del públic beneficiari, que acostumen a estar acompanyats de la presència d’un camió de bombers i d’un equip de metges del SEM. Tal com diu Àlex Rovira, reconegut expert en management inspiracional, en el seu llibre La bona crisi, “tenir por i plegar-se de braços quan hi ha un incendi és símptoma inequívoc que tenim un piròman a dins”.
El Projecte EMER treballa per aconseguir que els infants perdin la por davant d’una emergència i siguin més autosuficients en un món que, en certes circumstàncies, és molt difícil de predir i dominar.
Més informació al web www.educaremergencias.org i a comunicacion@educaremergencias.org