La realitat augmentada arriba a la Garriga

0
layar_1

Recentment s’ha presentat a la Plaça de l’Església un dels nous serveis inscrits en el pla per la Societat del Coneixement de l’Ajuntament, una aplicació de realitat augmentada per als equipaments municipals. La tècnica de la realitat augmentada consisteix en la superposició d’elements generats per ordinador a una imatge real captada per una càmera, en aquest cas, la d’un telèfon mòbil intel·ligent. La aplicació, creada de manera gratuïta per a l’Ajuntament per l’empresa garriguenca Perspectiva Móvil, permet a l’usuari localitzar equipaments municipals mitjançant la utilització d’un smartphone. A més a més, l’usuari pot contactar directament amb l’equipament seleccionat per telèfon o correu electrònic, o bé obtenir indicacions per arribar-hi físicament.

cap_layarA la presentació, a la que hi va assistir Jordi Calatrava, representant de Perspectiva Móvil, l’alcaldessa Meritxell Budó i el regidor Jordi-Eduard Perales, es va incidir en la necessitat d’avançar les tecnologies de la informació al municipi. Budó va declarar que l’Ajuntament “aposta per les noves tecnologies”, i que espera ampliar la gama de serveis del Consistori disponibles de manera telemàtica. Perales, en qualitat de regidor de Societat del Coneixement, ha expressat la intenció de l’equip de govern de “desenvolupar iniciatives” relatives a les tecnologies de la informació al poble, tals com un servei de Wifi gratuït. Per al regidor, la Garriga compta amb “els coneixements, la gent i el moment” per a esdevenir un nucli de desenvolupament de la societat de la informació al Vallès. Jordi Calatrava va destacar la vocació de servei de la seva companyia, esperant poder oferir els seus serveis als comerciants garriguencs properament.

Perspectiva Móvil espera ampliar aquest servei a altres municipis i a d’altres àmbits, com el dels petits comerços. L’aplicació ja es pot descarregar de manera gratuïta tan en entorn Android com iOS, cercant dins de la corresponent tenda d’aplicacions l’aplicatiu “Layar” i en el menú de capes del mateix l’anomenada “la Garriga”.

Text i fotografia: Marc Bellmunt

Fotografia de l’aplicatiu: Perspectiva Móvil

QRLaGarriga_BO

Article anteriorLa FUMH ret homenatge a Pompeu Fabra a Prada de Comflent
Article següentPunt i final al Corpus 2012
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.