El passat dimecres es celebrava el Ple municipal del mes d’abril, Ple que va resultar fora de l’habitual per dues raons, la seva curta durada i la unanimitat prevalent. La sessió va durar poc menys d’una hora i mitja i tots els punts de l’ordre del dia varen ser aprovats per unanimitat, aprovant-se diverses modificacions d’ordenances municipals per tal d’agilitzar i abaratir tràmits de cara a la ciutadania i la prorrogació de diverses concessions.
Després d’aprovar les actes de la sessió anterior del Ple, el PSC i ICV varen interpel·lar al govern per tal de saber l’afectació de la vaga general al personal de l’Ajuntament. L’Alcaldessa va respondre’ls detallant que varen exercir el seu dret a vaga 36 dels 172 treballadors de l’Ajuntament, duent-se a terme els serveis mínims marcats amb normalitat.
El tercer punt de l’ordre del dia corresponia a la prorrogació del conveni amb el Consorci de Gestió de Residus del Vallès. Aquest es va prorrogar per unanimitat, amb Israel Molinero reclamant, però, que s’estudiés la possibilitat d’efectuar la recollida de residus de paper i cartró porta a porta al municipi. La proposta del portaveu de ICV queda, segons el govern, sotmesa a que es faci un estudi al respecte en el futur.
Seguidament es va aprovar la pròrroga de concessió de la gestió de l’escola bressol Les Caliues a la cooperativa que la gestiona. Tot i la incertesa que provoca el fet que la Generalitat encara no hagi detallat quina serà la seva aportació econòmica per alumne, fet que provoca un cert malestar entre totes les forces polítiques del Consistori, el punt es va aprovar de nou per unanimitat.
El cinquè punt de l’ordre del dia es referia a la aprovació d’unes modificacions de crèdit als pressupostos municipals. Jordi-Eduard Perales va explicar que les modificacions servirien perquè el municipi es pugui adherir a un programa d’adaptació de vivendes per a gent gran i per a cobrir despeses puntuals de recursos humans de l’Ajuntament. Després de que el PSC destaqués que els pressupostos són vius i no passa res si s’han de modificar, referint-se amb humor a l’actitud de CiU de rebuig i crítica a les modificacions de pressupostos quan eren l’oposició en l’anterior legislatura, el punt es va aprovar per unanimitat.
Els punts sis, set i vuit de l’ordre del dia estaven dedicats a la modificació de diverses ordenances per a poder agilitzar tràmits i abaratir costos pels habitants del municipi. El primer es referia a la rebaixa de taxes sobre obres de restauració de façanes, el segon a una reducció de requisits per a l’obertura de terrasses als bars i restaurants municipals i el tercer a una modificació que permeti a establiments d’oci i musicals poder oferir degustacions puntuals al seu local sense haver de rehabilitar el local per a obtenir una llicència de bar. Tots tres punts es varen aprovar amb totes les forces polítiques celebrant l’agilització de tràmits que aporten a la relació entre l’Ajuntament i els garriguencs.
Seguidament l’equip de govern va donar compte als grups del Ple del compliment del pla de sanejament financer, punt que ja es va cobrir a la sessió anterior i que es portava de nou a discussió per un tràmit administratiu. El punt no va suscitar cap debat.
El darrer dels punts de l’ordre del dia, la donació de comptes sobre l’estat de pagament de les factures a 40 dies com marca la llei espanyola de lluita contra la morositat, tampoc va suscitar cap debat. L’alcaldessa va detallar que deu 673.600 euros en factures, i tan ella com Bulbena van declarar, referint-se a la Generalitat i al Govern espanyol, que “si tots els que ens han de pagar a nosaltres ens paguen a l’hora” estaran liquidades en la major brevetat possible.
El Ple d’abril no va incloure cap moció, però abans de les preguntes obertes al públic assistent, ICV va presentar un prec i una pregunta. En el prec, Israel Molinero va reclamar a l’equip de govern l’establiment de tarificació social en els serveis educatius de l’Ajuntament amb urgència per tal d’evitar que cap família en quedi exclosa. Albert Jiménez, en qualitat de regidor d’Educació, li va respondre que l’equip de govern “ho té present”, però que mentre la Generalitat no detalli la seva aportació econòmica, l’Ajuntament no pot fer un “pas en fals”. Molinero li va respondre declarant que “som conscients de la conjuntura”, però reclamant, alhora, l’aprovació d’aquesta escala de tarifes en funció de les rentes familiars. L’Alcaldessa li va respondre que es crearà una comissió política per tal de debatre-ho, i que l’Ajuntament està compromès en aquest sentit.
Seguidament Molinero va preguntar a l’Ajuntament per l’estat d’una parcel·la de Can Terrés on s’emmagatzema material de construcció. El regidor de Via Pública, Joan Esteban, li va detallar que aquesta parcel·la efectua una activitat legal, i que és difícil que es pugui dissimular el material emmagatzemat a efectes paisatgístics.
Al torn de preguntes del públic, Àlex Valiente, primer secretari del PSC a la Garriga, va interpel·lar a l’equip de govern sobre el funcionament d’una nau al polígon de Can Met Sidro i sobre els horaris d’obertura del frankfurt del carrer Ramón Pascual. A la primera pregunta se li va respondre que la nau està oberta per a efectuar activitats d’oficina, i al respecte del frankfurt, l’Alcaldessa es va comprometre a prendre nota i actuar al respecte si es comprova que està incomplint els seus horaris de tancament.
Amb aquestes preguntes es va tancar el Ple d’abril poc abans de les vuit i mitja del vespre, i es va emplaçar als presents a la celebració del proper Ple de maig, previst pel 30 de maig.
Text: Marc Bellmunt