Aviat farà un any de les darreres eleccions municipals i de la creació del nou equip de govern de CiU i Acord (ERC). La sensació que tenim des de dins i que creiem que veu la gent, és que el nostre ajuntament “funciona” per inèrcia. Hi ha hagut pocs canvis.
Funciona perquè hi ha uns tècnics/funcionaris que fan la seva feina, i no pas perquè els regidors al govern aportin gaire. Un clar exemple el tenim en la Comissió d’Urbanisme: s’ha reunit un sol cop en tots aquests mesos. On és la regidora? En què treballa? No ho sabem. No ens ho expliquen o no hi ha res a explicar? I així podríem seguir, regidoria per regidoria.
Trobem que hi ha una clara falta de lideratge i, ni entre els regidors de CiU ni entre els d’ERC, no trobem ningú realment disposat a dedicar els seus esforços a agafar les regnes i implicar-se al 100%. Quina solució queda, doncs? AUTOGESTIÓ.
Estem veient que aquesta és la forma com funciona el nostre consistori. L’equip de govern s’ha dedicat els darrers mesos a fer un pressupost continuista i ara, a descansar. I qui dia passa, any empeny, i d’aquí a 3 anys, eleccions, sense cap projecte en ment i sense ganes de fer gaires canvis.
La crisi és l’excusa perfecta: ja no es poden fer grans projectes de cara a la galeria, no hi ha calés, per tant no fem res; escrivim llibres i fem viatges, que ja vindran temps millors. Els nostres tècnics i funcionaris experimentats ja saben el que han de fer perquè tot funcioni i res no canviï.
Per tot plegat, no veiem que el Govern municipal tingui cap línia de govern definida. Ja fa gairebé deu mesos que hi són i només apreciem un petit canvi: ja no es posen tantes traves a les poques iniciatives empresarials, però no hi ha cap iniciativa municipal per fomentar la creació de llocs de treball, per incentivar els emprenedors, per dinamitzar el comerç local, per formar els nostres joves a l’atur… Creiem que deu mesos és prou temps per començar a fer canvis, per començar a liderar un poble que vol uns polítics que es preocupin pels seus veritables problemes, que està fart de governs més preocupats pel seu futur polític i personal que pels seus ciutadans.
És hora de posar-se a treballar, és hora de liderar un poble que està fart de la crisi i fart de polítics poc valents. La Garriga i Catalunya s’ho mereixen, diguem prou i lluitem per canviar les coses. La independència és l’únic camí.
Grup Local de Solidaritat Catalana per la Independència de la Garriga