El centre de la Garriga acollirà aquest diumenge 26 de febrer una jornada de dansa tradicional catalana, que començarà a dos quarts de dotze del matí i que recorrerà els carrers del poble, tot anant des de la placeta de Santa Isabel fins a la plaça de l’Església.
El Ball de Cintes de la Garriga tornarà a fer-se present al municipi gràcies a l’associació Passaltpas i a l’Escola Municipal de Música. Aquest ball, del qual se’n conserva la música però no la coreografia original, s’havia ballat a la Garriga fins a les primeries del segle XX. En el ball també hi participaran els Geganters de la Garriga. Quan la cercavila arribi a la plaça de l’Església, prèvia ballada a Can Dachs, s’hi afegiran les colles de balls de Gitanes de l’Ametlla del Vallès i de Granollers, especialment convidades per a l’ocasió per tal de donar més relleu a la jornada.
El Ball de Gitanes també havia estat molt tradicional a la Garriga i s’havia ballat fins a mitjan segle XX. A inicis dels 80, i durant uns pocs anys, va revifar gràcies a les colles que es van crear al Barri de Montserrat.
OAMC