En una nota de premsa enviada als mitjans de comunicació, el partit polític xenòfob Plataforma per Catalunya, liderat pel controvertit regidor de Vic Josep Anglada, ha anunciat que té intenció de crear una llista per a presentar-se a la Garriga amb vista a les eleccions de 2015.
Plataforma per Catalunya, fundada l’any 2002 a Vic, sosté el seu discurs en un major control de la immigració que arriba a l’Estat espanyol des de finals del segle XX i principis del segle XXI (sobretot provinent del Magrib i de Sud-amèrica), l’aplicació de “tolerància zero” davant la delinqüència i el terrorisme, la defensa dels valors tradicionals de la família i la protecció de l’urbanisme actual.
A les darreres eleccions municipals, al poble s’hi varen presentar 7 grups: CiU (7 regidors), Acord (3 regidors), SI (2 regidors), PSC (2 regidors), ICV (2 regidors), PP (1 regidor) i GIG (0 regidors). La irrupció de PxC suposaria el vuitè partit al qual els garriguencs podrien votar en unes eleccions.
En motiu d’aquesta notícia, reprenem les enquestes a La Garriga Digital.cat, després de dies sense cap pregunta pels nostres lectors, amb la següent qüestió:
Creus que tenen cabuda els partits xenòfobs a la Garriga?