La Plataforma Antiincineradora del Congost va formular denúncia a l’ACA el 24 de novembre de 2010 i complementada en data de 19 d’abril de 2011, contra la societat GT TAMAYO SA, per raó “d’usurpació del domini públic hidràulic” a la llera del riu Congost, i instava l’ACA a “l’exercici de l’acció restitutòria del domini públic que s’ha assenyalat o qualsevol altra que procedeixi amb la mateixa finalitat” .
L’ACA deixa constància que en la tramitació s’han incorporat a les actuacions totes les proves que el denunciat ha aportat i que s’han valorat degudament i que, a més, l’Administració Hidràulica ha efectuat diverses actuacions d’investigació. De la valoració del conjunt de la documentació recopilada arran de la denúncia, l’ACA conclou que GT TAMAYO SA no ha dut a terme cap ocupació del domini públic hidràulic.
Finalment, la resolució del Director de l’Àrea de Gestió del Medi de l’ACA d’1 de desembre de 2011, acorda “Arxivar la denúncia presentada … sense incoar expedient sancionador ni de recuperació possessòria en no haver-se produït usurpació del domini públic hidràulic”.
Aquesta resolució ratifica que els tràmits urbanístics relacionat amb el Sector B-8, Sector Sud, de la Garriga (Can Tamayo) s’estan realitzant de manera rigorosa, seguint els procediments legalment establerts, i en plena coordinació amb les Administracions implicades.
GT TAMAYO SA reitera públicament la seva voluntat d’impulsar un canvi tecnològic i de modernització a les seves activitats i instal·lacions, que permeti el manteniment dels llocs del treball i una millora pel municipi de la Garriga. La situació de crisi econòmica greu i continuada ho dificulta, així com la interposició dels dos contenciosos administratius presentats contra la Modificació Puntual del Pla General per la Plataforma i per l’Ajuntament de Les Franqueses del Vallès. Apel·lem a la seva responsabilitat i els hi sol·licitem públicament que els retirin.
GT Tamayo SA