Consells davant les nevades als ciutadans

0
protecci_civil

En situació de risc imminent o durant la nevada informeu-vos de les previsions meteorològiques i de l’estat de la xarxa viària i les rutes a seguir als mitjans de comunicació:

En cas d’emergència, truqueu immediatament al 112 i doneu-los la màxima informació.

Si sou a casa o en un edifici 

nevada_1

  • Escolteu la ràdio.
  • Feu un ús correcte de la calefacció i desconnecteu els aparells elèctrics que no siguin necessaris. Eviteu tenir estufes de llenya, carbó o gas i brasers a llocs tancats.
  • Manteniu un rajolí constant d’aigua a les aixetes per evitar que es congelin les canonades.
  • No telefoneu: cal deixar les línies lliures per als equipaments de socors.
  • No deixeu que les persones d’edat avançada ni tampoc els més petits surtin a l’exterior. 

nevada_2

Si heu de sortir al carrer:

  • Abrigueu-vos bé, cal que dugueu peces de roba lleugeres, l’una sobre l’altra. Les manyoples proporcionen més escalfor que els guants. 

Si sou fora:

  • Protegiu-vos sobretot la cara i el cap, i eviteu que l’aire fred us entri directament als pulmons.
  • Eviteu fer esforços físics intensos. Es corre perill de patir una lesió a l’organisme.

Si heu d’agafar el cotxe:

  • Eviteu agafar el cotxe, sobretot si és de nit. Si l’agafeu, equipeu-lo. Si heu de viatjar, no ho feu sol.
  • Planifiqueu la sortida, coneixeu la previsió meteorològica. les rutes i els llocs on refugiar-vos en cas de tempesta.
  • Porteu dins dels cotxe cadenes, ràdio, pala, corda, roba d’abric i aliments calòrics (xocolata, fruits secs…).
  • Ompliu els dipòsits de líquid anticongelant i del combustible, i aquest darrer ompliu-lo cada 100 km de viatge.

nevada_3

 

 

 

 

 

 

Si heu de circular durant la nevada:

  • Feu-ho per les vies principals i autopistes. Si la ruta és perillosa, torneu enrere o busqueu refugi.
  • Cal que poseu les cadenes a les rodes motrius del cotxe, en un lloc on no interrompeu la circulació.
  • Enceneu els llums d’encreuament i els de boira.
  • No avanceu els altres vehicles, si les condicions no són favorables.
  • Si baixeu un pendent, manteniu una distància superior a la normal.
  • Aneu amb compte en els indrets ombrívols, ja que pot haver-hi gel. Si hi ha gel, no trepitgeu el fre.

Si el temporal us agafa dins del cotxe:

  • Intenteu buscar refugi. Si no en trobeu, quedeu-vos dins del cotxe, ja que els pneumàtics actuen com a aïllant del fred. Poseu un mocador de colors vius a l’antena del cotxe.
  • Deixeu la calefacció posada i la finestra una mica oberta. No us adormiu amb el motor en marxa.
  • Netegeu periòdicament la neu del vehicle. Manteniu net el tub d’escapament per evitar que el fum entri dins del vehicle.

nevada_4

Recordeu:

En cas d’emergència, truqueu immediatament al 112 i doneu-los la màxima informació.
Per a més informació, també podeu consultar:

  • Pla especial d’emergències per nevades a Catalunya, Pla NEUCAT 

Abans que arribi l’ hivern

A l’habitatge:

Tingueu preparat: un transistor i piles de recanvi, llanternes, aliments rics en calories, combustible per a la calefacció i una farmaciola amb els medicaments habituals.  

  • Reviseu: els punts d’entrada d’aire (cal que els protegiu amb una cinta que aïlli), l’estat de la teulada i el baixant d’aigua, les branques dels arbres (si són massa llargues cal que les podeu) i l’estat de la calefacció.

Al vehicle:

  • Disposeu de cadenes en bon estat, llanterna i manta de viatge.
  • Comproveu l’estat de les bateries, el dipòsit de benzina, els llums, els frens, els pneumàtics, la calefacció, el parabrisa…

 Si voleu col·laborar amb nosaltres o fer-vos voluntari truqueu al tel 647446662 i us informarem

Assoc.Voluntaris Protecció Civil La Garriga

C/ Sant Francesc nº1 08530La Garriga

protecciocivil@lagarriga.cat

Article anteriorEl Pare Oriol Maria Diví rep la distinció de Museu vivent de la Xilografia Catalana per part de la FUMH
Article següentL’inici
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.