Els Actes de la Diada a la Garriga 2011

0
Alex_Valiente_03

Aquest cap de setmana la Garriga i el seu teixit social s’ha sumat als actes de celebració de la Diada Nacional de Catalunya. Com cada any, el dia 10 de setembre es va organitzar, a la nit, l’Aplec Sardanista. Un centenar de persones vam poder tastar el sopar que havien preparat els membres de la Colla Sardanista de la Garriga. Aquesta vegada vaig poder participar amb els meus companys del PSC.

Després, com ja és tradicional, a les 12 de la nit, diferents entitats i partits polítics vam fer la ofrena a la Senyera de Catalunya. Una senyera que s’havia instal·lat a la mateixa  Pista Núm. 1. Des de l’agrupació del PSC, també hi vam ser presents i alguns companys i companyes els hi va tocar fer la ofrena enguany. A mi, aquesta vegada em va tocar fer de reporter gràfic per l’agrupació.

Després de tot, el diumenge vam tancar la Diada, amb l’acte institucional, on es va llegir un manifest unitari i alguns partits polítics van voler intervenir també. Aquí m’haig de fer ressò que el PSC no hi vam voler intervenir-hi, tal i com ha manifestat un mitjà de comunicació. Entenc que, sense ànims de crear polèmica, aquest mitjà, ha publicat un titular tendenciós i que pot portar a la confusió, cosa que considero que és un error, ja que porta a una visió poc plural d’un mitjà que entenc que ho és, de plural. I per això vull aclarir el perquè la portaveu del grup municipal la Neus, no hi va intervenir.

No ens sentim exclosos de l’acte. Des de l’agrupació dels Socialistes garriguencs subscrivim en la seva totalitat el manifest unitari de la Diada, que ha rebut el recolzament de tots els òrgans públics de Catalunya. Entenc que en aquests actes s’han de deixar de banda els partidismes i mostrar la unitat del poble català en defensa de la nostra nació. Per això crec que amb aquest manifest unitari s’assolia la defensa de Catalunya i sobretot de la immersió lingüística, que enguany ha estat un tret cultural que ha pres gran rellevància dins de les nostres reivindicacions. Per això entenc que el nostre partit va fer bé en no intervenir. Això, torno a repetir, no fa que ens sentim exclosos de la defensa de Catalunya. Simplement que amb el manifest unitari crèiem que es deixava constància ja, d’aquestes reivindicacions.

I parlant de reivindicacions, aquesta tarda a tots els municipis de Catalunya, la plataforma ciutadana Som Escola ha convocat una marxa unitària per a reclamar que no es modifiqui l’actual model educatiu que afavoreix la immersió lingüística, i que amb la sentència de la setmana passada emesa pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, els catalans i catalanes, sentim en perill. Per tant, aquesta tarda a les 19h tots al carrer!  En el cas de la Garriga, aquesta protesta tindrà lloc a la Plaça de l’Ajuntament.

Article anteriorEl PSC i el PP no intervenen a l’acte institucional de l’Onze de Setembre
Article següentDefensem el català a les escoles!
Hola! Sóc La Garriga Digital.cat! Aquest és el meu número de telèfon, per si tens alguna cosa a dir-me: 698 578 064. Si vols, també em pots escriure un Whatsapp :)

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.